My first time… Makeup Geek Eyeshadow (review + look)!

Ik had het onlangs nog over hypes waar ik niet aan heb mee gedaan, maar er zijn er ook waar ik wél aan heb mee gedaan! Ik werd overstelpt door prachtige foto’s van de oogschaduws van het merk Makeup Geek. Toen Beautybay (een Engelse webshop) ze invoerde was ik om. Kijk mee naar mijn gekochte oogschaduws en een look die ik ermee heb gemaakt!

IMG_6200

Het merk Makeup Geek is bedacht door Marlena, voornamelijk bekend van haar make-up video’s op YouTube. Ze heeft een divers aanbod make-up op maar ik was vooral benieuwd naar de losse oogschaduwpans. Die zijn op te delen in 3 soorten: de gewone kleuren, de foiled kleuren en de duochrome kleuren. De foiled kleuren staan bekend om hun intensiteit en ‘ondoorzichtigheid’ (opaque). De duochrome kleuren veranderen van kleur als je ze bekijkt vanuit een andere hoek.

IMG_6212

Ik heb 6 kleuren besteld:
Twilight een mooie oudroze kleur zonder dat hij wegvalt.
Rockstar dit is een duochrome kleur. Hij neigt naar het zilver maar dan met wat roze tonen er in. Hij zit tussen koel en warm in, heel uniek!
Drama Queen een donkerpaarse kleur met een prachtige shimmer.
Hipster een vreemde kleur. Ik vind deze niet bepaald mooi maar hij zorgt met zijn bruinige zandkleur voor mooie overgangen.
Peacock een echte “pauwen”kleur! Prachtig blauw, en neigt naar mat.
ShimmaShimma een prachtige gouden, champagne highlighter.

Ze komen dus in losse pans die verpakt zijn in kartonnen doosjes. Deze vind ik heel fijn werken! Aan de achterkant van de kartonnen verpakking staan de ingrediënten en door je kan de naam van de pan zien.
Ribbet collage

Na het swatchen wou ik ze in mijn Z-palette doen (een palette dat leeg is, met een magnetische bodem) door aan de onderkant van de pans magneetstripjes te hangen. Bleek dat de pans op zich al magnetisch zijn! Dat was dus een meevaller 🙂

Hieronder heb ik de pans samen met hun swatches neergezet. Ik laat de swatch op mijn vinger er bij zien omdat mijn huid zodanig bleek is dat sommige kleuren niet mooi tot hun recht komen.
collage

Twilight, Hipster en ShimmaShimma zijn allemaal heel romig van textuur en brengen heel mooi aan zonder fall-out of kruimels. Peacock en Rockstar kruimelen toch wel en voelen net iets droger aan dan de andere kleuren. Maar dat viel me gewoon op omdat de rest zo’n fijne textuur had. Maar het pigment van elke kleur is zo ongelofelijk goed! Ik kon dan ook niet wachten om hiermee een look te gaan maken.

fullook2

Hierboven heb ik Rockstar over mijn geheel ooglid aangebracht. Hipster is in mijn crease gegaan met daaroverheen Twilight. In mijn buitenste ooghoeken heb ik Drama Queen aangebracht en in mijn binnenste ooghoek ShimmaShimma voor een oplichtend effect. Peacock heb ik onder mijn ogen gebruikt, samen met ShimmaShimma.
Tijdens het aanbrengen en het blenden was ik nog meer onder de indruk van deze oogschaduws! Ze zijn zo ontzettend fijn in gebruik zonder dat ze pigmentatie verliezen.

fullook1

Overige gebruikte producten zijn:
Gezicht
– Estée Lauder Double Wear Foundation (Shell)
– Kiko Dazzling Highlighter (04)
– Catrice blush (Sunrose Avenue)
– Essence club matt bronzing powder (Sunkissed)
– MAC Maleficent Beautypowder

Lippen
– KIKO lipstick (612)

Ogen
– MAC nepwimpers (34)
– Bourjois Liner Pinceau Eyeliner

Ik kan de oogschaduws van Makeup Geek enkel maar aanraden en ik vrees dat mijn collectie zich wel zal aanvullen 😉
Ze zijn voor € 6,70 per stuk te verkrijgen bij Beautybay.com

Heb jij al iets van Makeup Geek geprobeerd?

Liefs,
Mjay.

8 gedachtes over “My first time… Makeup Geek Eyeshadow (review + look)!

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

