Review – BECCA Afterglow Palette

December is toch wel één van mijn favoriete maanden van het jaar. Gaande van mijn verjaardag tot Kerst, tot Nieuwjaar, I love it! En als dan ook nog het BECCA Afterglow Palette in de brievenbus valt voelt het al helemaal als Kerst. Martine van LiveLifeGorgeous deed een BECCA winactie op Instagram samen met Babassu Spa. Ik besloot mijn geluk te wagen want niet geschoten is altijd mis, toch? En zo geschiedde… Omdat ik dit palette echt in het eindejaar vind passen onthoud ik jullie de review niet. Kijk dus snel verder als je benieuwd bent!

IMG_5993

Laat ik al meteen met de deur in huis vallen met de grootste bummer: het palette heeft onderweg wat meegemaakt en hierdoor is de eerste kleur, Moonstone, volledig verkruimeld toegekomen. Het hing in iedere hoek van het palette en vanwege de kleine kruimels heb ik het niet overal even proper weg gekregen.
Desondanks is het nog steeds een plaatje!
IMG_5971

Het palette op zich is echt prachtig vorm gegeven. Het is stevig, heeft een handig formaat en een mooi bronze kleur.
Aan de achterkant zit een sticker met de namen van iedere kleur en het gewicht.
IMG_5975

Binnenin zit een mooie grote spiegel en de 5 kleuren gezichtspoeder. Een nadeel vind ik wel dat de pans kort op elkaar staan. Als ik met mijn blush kwast (die toch al redelijk smal is) in 1 van de kleuren ga komt de kleur ernaast ook mee als ik niet oplet.
IMG_5978

In feite zitten er 3 highlighters en 2 blushes in het palette. Naar mijn gevoel zijn deze wel allemaal warm van kleur en dat is toch even wennen voor mij omdat ik vaak naar koele kleuren grijp.
IMG_5980

Moonstone: een champagne kleur met een hele mooie subtiele shimmer
Rose Gold: een koper kleur met een wat meer zilveren shimmer
Topaz: een hele warme gouden kleur die ik liever op mijn ogen zou gebruiken
Wild Honey: een bronze kleur of een terracotta kleur
Flowerchild: een frisse roze kleur met een lichte shimmer erin

PicMonkey Collage

Iedere kleur is echt ongelofelijk gepigmenteerd en heel zacht waardoor ze ook mooi in de huid blenden zonder dat je de kleur moet opbouwen.
IMG_6003

Voor mijn heel erg lichte, koele huid zal ik Rose Gold en Topaz niet zo snel gebruiken. Dit is nu eenmaal mooier bij een wat meer gebruinde huid of iemand met een gele ondertoon. Moonstone, Wild Honey en Flowerchild gebruik ik echter wel. Wat mij betreft is Moonstone een perfecte highlighter en met Wild Honey kan ik wat meer kleur en definitie aan mijn gezicht geven. Flowerchild is een blush die veel mensen zal staan en ik gebruik hem dan ook met veel liefde!

IMG_60877Op bovenstaande foto heb ik Moonstone boven mijn jukbeen en naar mijn slaap aangebracht. Wild Honey heb ik net onder mijn wang aangebracht en hier tussen heb ik Flowerchild geblend. Dit vind ik zo een mooi resultaat! Ik denk dat dit de komende weken mijn favoriete combinatie wordt 😉

Het merk BECCA wordt verkocht bij Sephora en bij de webshop van Babassu, zij verzenden zowel naar België als naar Nederland!

Wat vind jij van dit palette? Zou het iets voor jou zijn?

Liefs,
Mjay.

 

11 gedachtes over “Review – BECCA Afterglow Palette

  1. Oh, wat een prachtig palette! Bedankt voor je tip trouwens, Becca stond op mijn lijstje voor als ik deze zomer naar NY ga maar ik moet dus eigenlijk niet meer zo lang wachten om iets van het merk te proberen :-)!

  2. Oh wooooooow lucky!! Jammer dat Moonstone is gebroken, vooral omdat het juist jouw kleur is. De combinatie ziet er supermooi uit op je wangen! Ik heb de set via Babassu gekocht en omdat ik wat getint ben met een gele ondertoon is Topaz juist mijn favoriet, echt altijd grappig om te zien wat huidskleur met een product kan doen.

  3. Pingback: 6 Beauty Hypes van 2015 waar ik niet aan heb mee gedaan | Mjay's beautycupboard

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

