Mijn favoriete herfst lipsticks!

Herfst… You love it or you hate it! En ik moet zeggen, I love it! De prachtige herfstkleuren van de blaadjes die van de bomen dwarrelen, de zon die nog dat tikkeltje warmte afgeeft, de kouder wordende avonden zodat je gezellig theelichtjes kan branden én het naar buiten mogen komen met donkere lipstick zonder vreemde blikken 😉 Daarom laat ik vandaag graag mijn 5 favoriete herfst lipsticks zien!
IMG_5857B

Wat betreft “donkere” kleuren grijp ik graag naar het merk Kiko. Ze zijn echt ontzettend budgetproof maar ze hebben wel even mooie kleuren als bijvoorbeeld MAC.

IMG_5847B

Van links naar rechts op onderstaande foto’s:
KIKO – 915 Mauve
KIKO – Intensely lavish – 02 Pretty Mauve
MAC – Crème de la femme
KIKO – Ace of diamond – 27 Refined Burgundy (helaas een limited edition die niet meer beschikbaar is)
KIKO – 809 Ruby Red

IMG_5863B

Mijn excuses dus voor de overdaad aan KIKO!

IMG_5871B
KIKO – 915 MAUVE is een paarse, pale kleur en komt uit de Smart Lipstick lijn. Het is echt een volle lipstick die je heel donker kan opbouwen. Op de foto zie je 2 laagjes, wat ik het mooiste vind. Doordat hij zo vol is brengt hij trouwens ook heel makkelijk aan!

IMG_5872B
KIKO – Intensely lavish – 02 Pretty Mauve is een paarse kleur met een roestige, bruine, “oude” ondertoon erdoor heen en komt uit de Rebel Romantic collectie. Deze is momenteel nog te verkrijgen! Ook dit is een volle lipstick die heel erg goed aanbrengt. De kleur die je hier ziet is 1 laagje, het is niet echt een op te bouwen kleur.

IMG_5873B
MAC – Crème de la femme is een roze -jawel- frost kleur! Er zit dus een soort van metallic glans overheen. Het doet veel mensen, inclusief mij, denken aan de 90’s maar ik vind deze zo mooi in het najaar! Na een paar uur staint de kleur en krijg je een my lips but better effect.

IMG_5874B
KIKO – Ace of diamond – 27 Refined Burgundy is een echte donkerpaarse diepe kleur. Zoals ik hierboven al zei is deze uit de Rebel Romantic collectie die jammer genoeg niet meer verkrijgbaar is. Maar ik wou jullie deze toch niet onthouden want wie weet heb je dit pareltje ook in jouw bezit en was je ‘m stiekem vergeten? 😉

IMG_5875B
KIKO – 809 Ruby Red een rode kleur met een wat blauwe ondertoon. Het kan niet allemaal mauve, burgundy en taupe zijn dus ik voeg deze rode kleur graag toe aan het lijstje :-)! Het enige minpuntje aan deze mooie rode kleur is dat hij niet zo langhoudend is. Na een drankje begint de kleur toch al wel te vervagen maar doordat hij zo fijn aanbrengt vind ik dat niet erg!

IMG_5876B

Zoals je ziet dus een variëteit aan donkere kleuren, maar… Geen matte! In de zomer draag ik dit met veel plezier maar in de herfst droogt dit mijn lippen iets te fel uit en vind ik het gevoel van “droge’ lippen niet zo fijn.

Welke lipsticks draag jij rond deze tijd van het jaar het liefst? Misschien heb je nog pareltjes voor mij? 🙂

Liefs,
Mjay.

5 gedachtes over “Mijn favoriete herfst lipsticks!

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

