Review – Concealer: L.A. Girl HD PRO.Conceal / Classic Ivory

De zoektocht naar een goede concealer zal bij mij niet snel stoppen. Iedereen roept wel eens dat ze concealer nodig hebben maar ik vind altijd dat mijn donkere kringen er met kop en paarsheid boven uit steken 🙂 Toen ik laatst het nieuwe aanbod van L.A. Girl spotte op Boozyshop zat de HD PRO.Conceal al snel in het winkelmandje. Maar hoe bevalt ie?

IMG_5347

De verpakking vind ik “gewoontjes”, een beetje wat je kan verwachten voor € 4,49. Het is een plastic tube’tje met een zwarte draaidop.
IMG_5343

Als je die draaidop er van af draait komt je op een soort van fluffy kwastje uit.
IMG_5355

Van zodra je dan duwt op de tube komt de concealer er via de haartjes van de kwast uit.
IMG_5364

Dat duwen gaat helaas na een tijdje niet meer vlot. En met een tijdje bedoel ik niet 20 keer gebruiken maar 5 keer gebruiken… Ik denk dan ook niet dat ik de verpakking ooit helemaal leeg ga krijgen.

De concealers komen in 24 kleuren waarvan ik Classic Ivory heb, de derde lichtste kleur. Hieronder kan je de swatch uitgeblend zien. Dat gaat heel goed omdat de substantie tussen vloeibaar en vast in is.

Ribbet collage

De kleur is precies goed om mijn donkere kringen te bedekken. Ik denk dat ik misschien toch nog de lichtste kleur ga bestellen zodat ik onder mijn ogen kan highlighten om het geheel meer op te lichten en niet enkel ‘vlak’ te maken.

De website van L.A. Girl belooft onder andere dat de concealer camoufleert, de donkere kringen corrigeert en de fijne lijntjes minder zichtbaar worden. Let’s see about that!
IMG_5378

Op de bovenste foto zie je mijn 2 halve manen met enkel oogcrème. Nadien met de concealer en vervolgens gefixeerd met transparant poeder. De laatste foto is het resultaat na 6 uur. Het mooiste resultaat vind ik na het fixeren. Dat maakt mijn huidskleur onder mijn ogen nog net wat egaler, in de kleur van de rest van mijn gezicht.
Bedekken doet hij dan ook goed! Je ziet mijn kringen er nog altijd een beetje door maar de grauwe, paarse kleur is gecamoufleerd. Als finishing touch had ik het geheel nog wat kunnen highlighten, zoals ik net al zei. Wat betreft de fijne lijntjes onder mijn ogen, daar gebeurt niets mee maar dat verwacht ik ook niet van een concealer.
Na 6 uur komt er helaas wel weer een lichte paarse schijn doorheen maar L.A. Girl belooft dan ook niets over de houdbaarheid!

IMG_5356

Deze concealer is een echt budget product maar doet wel het nodige! Alles wat minder paars is dan mijn kringen zal hij zeker en vast nog beter bedekken.

Is deze concealer iets voor jou? Wat is jouw favoriete concealer voor onder je ogen?

Liefs,
Mjay.

7 gedachtes over “Review – Concealer: L.A. Girl HD PRO.Conceal / Classic Ivory

  1. Wow, het effect zie je wel, vooral na het fixeren ervan, maar het resultaat voor de prijs is best oké. Alhoewel ik wel beter heb gezien voor zo’n prijs, maar maybe kan je de concealer opbouwen in lagen? Dat het dan beter dekt? 🙂

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

