Ooglook – 10x Mono Tag (Challenge!)

Op LiveLifeGorgeous zag ik een leuke tag passeren waarbij het de bedoeling is om met 10 mono oogschaduwen een ooglook te maken. In tijden van palettes is dit voor mij echt een uitdaging! Reden te meer om het toch te proberen en mijn mooiste mono’s (ahum) uit de kast te halen. Ben ik geslaagd? Kijk mee!

IMG_5306

Hier boven zie je mijn selectie. Ik had serieus maar 15 mono’s ofzo en natuurlijk de meest vreemde kleuren die niet makkelijk te combineren zijn met 9 andere kleuren. Catrice neemt hier ook overduidelijk de overhand!

Op een rijtje van links naar rechts, te beginnen met het vierkante doosje van Catrice:

– 050 The Noble Knights
– 420 Talk Like An Egyptian
– 040 In The Army Now
– 010 Black or White Swan?!
– 040 All Burgundy (Velvet Matt)
– 010 Vanillaty Fair (Velvet Matt)
– E.L.F. Mystic Moss
– E.L.F. Pearls of Wisdom
– Mylène, onbekend
– Kiko 139

Veel groen, veel goud/orange tinten, 2 wittere tinten en 2 tinten waarvan ik de combinatie nog niet goed zag.

Uiteindelijk ben ik tot deze look gekomen!

Ribbet collage

Ik heb een basis gemaakt met Pearls of Wisdom van E.L.F., dit is een witte creamy oogschaduw. Daar overheen heb ik Vanillaty Fair van Catrice gedaan. Daarmee heb ik al 2 kleuren gebruikt die konden dienen als basis, check!

En toen…?

Mystic Moss van E.L.F. had het minste pigment van de groene tinten. Dus die heb ik met een fluffy kwast aangebracht in mijn arcade boog. Iets daaronder heb ik The Noble Knights van Catrice aangebracht en lichtjes geblend met Mystic Moss. Van mijn pupil tot aan mijn buitenste ooghoek bracht ik In The Army Now aan. Daarmee was ik al op de helft!

De oogschaduw van Kiko en Mylène heb ik samen aangebracht in mijn binnenste ooghoek zodat die wat lichter werd. Om de overgang met de groene tinten te maken heb ik Talk Like An Egyptian aangebracht. Toen bleef enkel Black Or White Swan?! en All Burgundy over. De donkerste kleur, Black Or White Swan, heb ik subtiel aangebracht in de buitenste ooghoek. Dit heb ik zo miniem mogelijk gedaan omdat er redelijk veel goud en shimmer in deze kleur zit. Uiteindelijk ontbrak enkel een lijntje tegen mijn wimperrand en daarvoor kon ik perfect All Burgundy gebruiken!

Al bij al vind ik de look nog wel mee vallen maar het is heel erg moeilijk om met ‘random’ 10 kleuren een look te maken! Wel is het heel leuk om die mono’s eens boven te halen. Als jij ook zo verzot bent op palettes moet je dit zeker een keertje doen! 😉

Gebruik jij het liefste mono’s of palettes?

Liefs,

Mjay.

10 gedachtes over “Ooglook – 10x Mono Tag (Challenge!)

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

