My first time… INGLOT!

Inglot… Ik had er zo veel over gelezen en gehoord maar ondanks dat er dicht bij mijn woonplaats een winkel van hen was geopend kwam ik er maar niet toe om er iets te kopen. Maar daar is verandering in gekomen toen ik op de webshop zag dat er 50% korting was! Het ideale moment om kennis te maken met hun Freedom System, kijk mee!

IMG_5184

Met het Freedom System kan je je eigen palette samenstellen, gaande van oogschaduw tot blush. Ze hebben echt een heel mooi assortiment aan groottes en vormen tegen een betaalbare prijs. Ik heb ervoor gekozen om een oogschaduw palette samen te stellen met 5 kleuren.

IMG_5187

Het palette zelf is echt top! De 5 ‘vakjes’ zijn magnetisch waardoor de oogschaduw pans er vanzelf in klikken en bijgevolg ook niet meer uit vallen ;). Het dekseltje is transparant met de opdruk van Inglot en sluit ook magnetisch aan de 2 kanten van het palette. Ik hou wel van dat strakke uiterlijk!

IMG_5188

Ik heb er bewust voor gekozen om niet zo standaard kleuren te nemen, net omdat je de vrijheid krijgt om zelf je kleuren te kiezen. Van rechts naar links op de volgende foto’s (geen idee waarom ik halverwege het fotograferen het palette heb omgekeerd, oops!):

– AMC eye shadow square 67: een paarse oogschaduw met lichte zilveren shimmer

– eye shadow matte square 387: mat muisgrijs

– eye shadow matte square 343: mat kanarie geel/groen?

– eye shadow pearl square 440 : een lavendel kleurtje met een ‘pearly’ finish zoals Inglot zelf aangeeft

– eye shadow matte square 323: mat okergeel

Qua originaliteit scoort Inglot hier alvast geen punten, helaas. Maar ach dat doet er weinig toe als de pigmentatie meevalt!

IMG_5193

Over naar de swatches! Voor matte oogschaduw ziet dit er zeker en vast niet slecht uit! Ik ben vooral verbaasd over de 2 gele kleuren. Kleur 67 (rechts) stelt me echter teleur… Ik had deze graag willen gebruiken om mijn ooghoeken wat heftiger aan te zetten maar dat zag ik na het swatchen niet meer zo goed zitten…

Alle kleuren voelen zeer zacht en kruimelen een beetje wanneer je ze opneemt met je kwast.

IMG_5194

Ik wou toch nog graag even een snelle look maken en dat is er eentje geworden met 440 in mijn binnenste ooghoek, 343 in het midden van mijn ooglid en 67 in mijn buitenste ooghoek en onder mijn waterlijn. Om te beginnen vind ik ze heel fijn in gebruik! Ze veroorzaken geen fall-out en hechten perfect op mijn oogleden zonder primer. Maar -en ik denk net omdat ik geen primer heb gebruikt- ik kon de kleuren niet opbouwen.. Je kan duidelijk zien dat 67 en 343 nogal wegvallen. Na het blenden wou ik ze terug wat meer aanzetten maar dat lukte me helaas niet.

Ribbet collage

Al met al ben ik dus wel te spreken over mijn zelf samengesteld palette maar ik gebruik ze liever als extra toevoeging in een look en dus niet samen in 1 look (wat ook niet mijn echte bedoeling was).

Het lege palette kost € 11,50 en per oogschaduwkleur betaal je normaal gezien € 7,00. Doordat er 50% korting was (en nog is!) betaalde ik slechts € 3,50 per kleur wat ik echt betaalbaar vind! Ik heb dit rechtstreeks vanop de webshop besteld, op een zaterdagavond. Vrijdagmiddag is mijn pakketje aangekomen.

Heb jij ervaring met het Freedom System? Is het iets voor jou?

Liefs,

Mjay.

2 gedachtes over “My first time… INGLOT!

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

