Look met budgetproducten van E.L.F. + mini-reviews!

Ik vind het altijd een uitdaging om een look te maken met producten van 1 merk maar daarom is het zeker niet minder leuk! Al helemaal niet wanneer je pareltjes ontdekt die in je vaste make-uproutine gaan. Kijk mee welke 5 producten van E.L.F. ik heb gebruikt voor onderstaande look en wat ik ervan vind!

Volledig

Dit zijn de gebruikte producten en de swatches in de volgorde zoals je ze op de rechtse foto’s ziet:

Glanzende highlighter voor het gelaat in de kleur Lilac Petal

Glitter Eye Set

Jumbo Lip Gloss Set in de kleuren Tiki Torches, Flirty & Girly en In The Nude

High Definition Concealer in de kleur Fair

Foundation met SPF 15 in de kleur Light

Ribbet collage12

Foundation met SPF 15 (€ 8,00)

IMG_5183

Zoals je kunt zien op het doosje van de verpakking is dit een “Personal Blend Foundation”. Er zitten 4 kleuren losse poeders in het doosje die je zelf met een draaischijfje kan mengen. Het grote voordeel hierbij is natuurlijk dat je in de zomer je foundation wat meer donker kan maken terwijl je in de winter voor lichtere kleuren kan gaan, ideaal! Ondanks dat E.L.F. dit product een foundation noemt zal het dat voor de meesten niet zijn. De dekking is namelijk lichter dan de meeste gewone, vloeibare foundations. Zelf vind ik dit heel fijn, vooral in de zomer! De lichte dekking heeft echter wel tot gevolg dat de foundation het geen hele dag uithoudt maar dat belooft E.L.F. ook niet dus daar hoor je me niet over klagen 🙂 Op onderstaande foto heb ik links geen make-up op en op de middelste foto heb ik de foundation op. Voor meiden die houden van een luchtige en lichte dekking is deze foundation/poeder echt ideaal!

Ribbet collage

High Definition Concealer (€ 4,00)

IMG_5182

Concealer is onmisbaar in een look voor mij, kijk maar naar mijn donkere kringen op de bovenstaande eerste foto! Maar er zijn ook wel wat eisen aan verbonden wat mij betreft… De concealer mag niet te donker zijn, mag niet in de lijntjes trekken en mag mijn huid zeker niet uitdrogen. Voor 4 euro had ik niet heel hoge verwachtingen maar dat was toch wel onterecht! Op de 3-delige foto hierboven is de rechtse (derde) foto met de foundation en over mijn donkere kringen de concealer. Whut?! Waar is die paarse kleur van mijn kringen naartoe? Daar stond ik echt even van te kijken! De concealer houdt het een hele dag uit zonder amper in mijn lijntjes te trekken en zonder vervagen of uitdrogen.

Glanzende highlighter voor het gelaat (€ 1,00)

IMG_5177

Nu de zon terug wat vaker te zien is mag de highlighter van mij ook terug uit de kast en op mijn huid! Over deze highlighter valt eigenlijk niet veel te zeggen behalve dat ik er echt ongelofelijk blij mee ben! Ik heb er zelfs complimentjes over gekregen (niet van: ‘oh wat heb jij mooie highlighter op’ maar wel ‘wat zie jij er stralend uit!’). Het is een vloeibare highlighter waar heel gemakkelijk mee te werken is zonder dat hij vlekken gaat maken in combinatie met je foundation.

Glitter Eye Set (€ 3,00)

IMG_5181

Tijd voor de ogen! De Glitter Eye Set bevat een donkergrijze en een witte shimmer oogschaduw, samen met een oogschaduw primer. De primer heeft een fijne substantie en is ook mooi transparant van kleur op de oogleden maar als je jaren Primer Potion van Urban Decay gebruikt is het moeilijk om daaraan te tippen. En dat heeft deze primer helaas ook niet gedaan. Na een uurtje of 4 begon de oogschaduw een beetje te creasen en te vervagen.

De 2 oogschaduw kleurtjes zijn dan wel weer heel fijn. Ik heb er hieronder een simpele look mee gemaakt.

Ribbet collage2

Jumbo Lip Gloss Set (€ 5,00)

IMG_5174

IMG_5178

Om de look af te maken mag een kleurtje op de lippen zeker niet ontbreken. Ik had de keuze tussen een roze kleur, Flirty&Girly, een matte nude kleur, In The Nude, en een shimmer bruin/oranje kleur, Tiki Torches. Omdat ik niet kon kiezen heb ik Tiki Torches en In The Nude gemengd met elkaar. Het resultaat zie je op de foto hieronder!

De lipgloss brengt heel fijn en romig aan dankzij de ‘stick-vorm’. Wat ik echter niet zo fijn vind is de munt geur die toch wel behoorlijk lang op je lippen blijft hangen. Maar dat neem ik er graag bij als je weet dat de lipgloss zo’n 3 tot 4 uur houdt én zelfs een lunch overleeft!

Wat mij betreft is het een geslaagde look geworden! Mijn wimpers en wenkbrauwen heb ik uiteraard nadien nog bijgewerkt 😉

L3

Alle producten zijn te verkrijgen op nl.eyeslipsface.be! En misschien een niet onbelangrijk detail: alle producten zijn dierenproefvrij!

Heb jij al ervaring met E.L.F.? Welke van bovenstaande producten zou jij graag willen proberen?

Liefs,

Mjay.

 


Deze review bevat producten die door een merk of bedrijf zijn opgestuurd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

