Review – All Matt Plus Foundation – Catrice

Ik was initieel niet van plan om er een review van te schrijven maar omdat hij nu toch in mijn vaste routine zit laat ik jullie graag kennis maken met de All Matt Plus foundation van Catrice! Ik was in de plaatselijke (lees: kleine) Kruidvat en DI aan het kijken voor een nieuwe foundation. Niet simpel met mijn lichte huidskleur. Helemaal onderaan in een schapje in het Kruidvat vond in de All Matt Plus. Ondanks het feit dat ik geen vette huid heb ben ik er zo tevreden van!
pizap.com14245318063211

De foundation is te vinden in 5 tinten waarvan ik de lichtste kleur 010 Light Beige heb. In feite dient hij voor een vette huid omdat het een glanzend gezicht tegen zou gaan. Hier heb ik absoluut geen last van en kan er helaas ook niet op beoordelen. Maar ik ben zo enthousiast omwille van de lichte kleur die bij mijn huid past én de houdbaarheid van de foundation!
IMG_4885

Het uiterlijk valt me eigenlijk ook heel goed mee. Gewoon een mat glazen flesje met een handige pompflacon waardoor je zuinig kan werken.
IMG_4883

De substantie vind ik ook zeer fijn en is helemaal niet zo ‘waterig’ als ik verwacht had. Het voelt een beetje aan als een gewone dagcrème. Wel heb ik de indruk dat ik meer pompjes nodig heb dan bijvoorbeeld mijn cc van MaxFactor, onder andere omdat hij redelijk snel in mijn gezicht trekt. Hieronder zie je linksboven 1 pompje, vervolgens vervaagt met mijn vinger, linksonder tijdens het uitsmeren en uiteindelijk volledig uitgesmeerd.
pizap.com14245330983061

Het aanbrengen op mijn gezicht doe ik met de Expert Face Brush van Real Techniques, dit vind ik persoonlijk de fijnste manier voor deze foundation. Wel heb ik de behoefte om het geheel even af te poederen met een transparant poeder omdat het lijkt alsof de foundation anders niet helemaal blend met mijn gezicht. En éénmaal je dat hebt gedaan krijg je onderstaand resultaat!
IMG_4855

Ik heb gewoonlijk nood aan een foundation met een roze ondertoon en ik heb de indruk dat deze foundation net tussen geel en roze in zit. Maar door de lichte kleur matcht hij perfect met mijn huidskleur en geeft het een mooi en natuurlijk effect. Zeker voor mijn doen in de winter. Hij dekt gemiddeld, zoals je kan zien op mijn kin. Echt rode vlekjes krijg je er dus enkel mee vervaagd.
Qua houdbaarheid doet hij het ook goed voor mijn huid. Ik ben ’s ochtends weg om 6u en bij het thuiskomen 12 uur later zit de foundation nog redelijk op zijn plek behalve bij de kringen onder mijn ogen. Gelukkig is Touche Eclat hiervoor mijn redding 😉

Ja, ik ben echt verbaasd over deze budget topper en zal deze zeker en vast opnieuw kopen, zeker voor € 6,59!
IMG_4879

Hebben jullie reeds ervaring met deze foundation? Zou deze iets voor jou zijn?

Liefs,
Mjay.

6 gedachtes over “Review – All Matt Plus Foundation – Catrice

  1. Ik vond deze net te mat voor mijn huid, maar bij jou staat hij echt fantastisch! En de Touche Eclat: ik kan ook niet leven zonder dat pennetje 🙂

      • Aah, blij om te zien dat je terug bent 🙂 was ongerust dat er iets gebeurd was met je.

      • Awh, lief! Nee nee alles ok hier. Maar ik neem altijd foto’s na het werk, wat dus overduidelijk niet werkt in de winter.. En ieder weekend zat zo overvol dat social media en andere blogs er ook aan in schoten 😦 Maarrrrrrrr nu is het lente en komt het helemaal goed!

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

