My first time… PHILOSOPHY!

Ik ben niet de sterkste wat betreft huidverzorging. Meer zelfs -ik ga het zeggen- ik ben er laks mee! Ik behoor wel tot de 10% vrouwen die hun make-up ’s avonds van hun gezicht halen voor het slapen gaan maar nachtcrème? Naaah. Mijn huid is gevoelig en vochtarm. Maar dan komen er die ruwe plekjes op mijn neus wanneer het dan toch nog eens is gaan sneeuwen of er een strakke winterwind staat. En zo besloot ik kennis te maken met Philosophy. Een hoog geprezen merk wat betreft huidverzorging. Sinds kort in mijn routine opgenomen: Purity made simple en Hope in a jar for dry skin. Kijk mee!
pizap.com14223822214141

Zowiezo vind ik Philosophy een heel mooi merk. Hun verpakkingen zijn strak maar toch fris met leuke accenten. Hope in a jar staat dan ook heel mooi in je badkamer 😉 Zelf heb ik de versie voor een droge huid, er is er ook eentje voor alle huidtypes. Dit zijn de ingrediënten:
water (aqua), glycerin, oryza sativa (rice) bran oil, c12-15 alkyl benzoate, glyceryl stearate, peg-100 stearate, octyldodecanol, cetyl alcohol, stearyl alcohol, lecithin, tocopheryl acetate, retinyl palmitate, arachidyl propionate, ethyl linoleate, ethyl linolenate, citric acid, lavandula angustifolia (lavender) oil, salvia officinalis (sage) oil, triethanolamine, diazolidinyl urea, phenoxyethanol, methylparaben, propylparaben.

IMG_4755

De crème op zich is niet heel dik van substantie ofzo, eerder gewoon ‘normaal’ en fijn om uit te smeren. Hoeveel je nodig hebt voor je hele gezicht en een stukje van je hals is moeilijk te zeggen… Soms lijkt het alsof de crème zo snel intrekt dat ik de neiging heb om nog wat te nemen.

IMG_4758

Ondertussen weten jullie misschien al dat ik het niet met alle geuren kan vinden. Helaas is Hope in a jar daar ook eentje van. In het potje valt het goed mee, een gewone geur die me wat doet denken aan natuurlijke ingrediënten. Maar op één of andere manier wordt dat versterkt als ik het op mijn gezicht smeer. Gelukkig is het wel even daarna weg dus het is voor mij geen argument om het niet meer te gebruiken.

Maar doet het ook zijn werk? Is de crème voedend genoeg voor een droge huid? Na het een maand 3 tot 4 keer per week te gebruiken moet ik zeggen dat het me opvalt dat ik hier en daar wat rode plekjes heb ontdekt. Puistjes zijn het gelukkig niet maar het stoort me wel omdat je ze echt kan voelen. Dit is enkel op mijn neus en op mijn kin dus heel erg veel last heb ik er niet van. De crème doet dus zeker en vast zijn werk voor mijn droge plekjes maar ik krijg de indruk dat ik nu last heb van die rode bultjes/plekjes…

IMG_4762

Verder heb ik nog Purity made Simple meegenomen. Als ik mijn ogen zwaar heb aangezet met oogschaduw of eyeliner verwijder ik dit eerst met een lotion van Garnier om het grootste “vuil” weg te halen. Nadien komt de cleanser Purity made simple aan bod. Wat een zalig reiniger is dit?! Ik doe een klein dropje in mijn vochtige handen en masseer het vervolgens in mijn gezicht en over mijn ogen. En echt, het is zo een zacht product (klinkt dat logisch?)! Zelfs met mijn gevoelige huid blijft er enkel een laagje zachtheid over op mijn gezicht én het neemt ook heel effectief alle foundation, poeder, etc. weg.

IMG_4764

Ik heb de 90 ml versie gekocht omdat ik bang was dat het toch niet zo’n fijn product zou zijn. Maar daar heb ik al lang spijt van! Zodra deze op is neem ik de 240 ml. variant. Dit zijn trouwens de ingrediënten: water (aqua), sodium lauroamphoacetate, sodium trideceth sulfate, limnanthes alba (meadowfoam) seed oil, coco-glucoside, cocos nucifera (coconut) alcohol, peg-120 methyl glucose dioleate, aniba rosaeodora (rosewood) wood oil, geranium maculatum oil, guaiac (guaiacum officinale) extract, cymbopogon martini oil, rosa damascena extract, amyris balsamifera bark oil, santalum album (sandalwood) oil, salvia officinalis (sage) oil, cinnamomum cassia leaf oil, anthemis nobilis flower oil, daucus carota sativa (carrot) seed oil, piper nigrum (pepper) seed extract, polysorbate 20, glycerin, carbomer, triethanolamine, methylparaben, propylparaben, citric acid, imidazolidinyl urea, yellow 5 (ci 19140).

Zoals je ziet zitten er echt heel veel olieën in en ik vermoed dat dit toch wel bijdraagt tot het zachte, niet trekkerige gevoel dat ik na gebruik heb. Helaas is er een kleine maar… De geur! Er zit geen parfum in de cleanser wat tot gevolg heeft dat hij echt HEUL ERRUG natuurlijk ruikt. Dit weerhoudt mij er een beetje van om hem echt élke avond te gebruiken maar voor anderen gaat dit zeker geen problemen geven. Wat betreft de doeltreffendheid van het product is dit wel een echte topper voor me!

Heb jij al ervaring met Philosophy?

Liefs,

Mjay.

11 gedachtes over “My first time… PHILOSOPHY!

  1. Hoi! Even wat constructieve feedback: best kun je ALLE make-up verwijderen met make-up verwijderaar voor je met een cleanser aan de slag gaat. De bedoeling van cleanser is om je huid zelf onder handen te nemen en dat gaat lastiger als er nog een laagje poeder en foundation op zit 🙂 Wel zien het er erg leuke producten uit!

    • Bedankt voor je feedback! Ik gebruik eerst lotion op basis van olie voor mijn oogmake-up zodat de mascara oplost en vervolgens een cleanser (purity made simple) en daarna een facewash… De purity cleanser is bedoeld om je make-up eraf te halen (daarom dat het ook niet schuimt). Is eigenlijk hetzelfde als een reinigingsmelk, die doe je ook tussen het verwijderen van de zwaarste oogmake-up en een facewash. Een facewash dient daarentegen wel om je huid zelf te reinigen, vandaar dat het bijvoorbeeld wel schuimt 🙂

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

