Fototorial – Snelle (groene) kerstlook!

Met een dagje vertraging gooi ik toch nog even een fototorial online die kan dienen als kerstlook. Deze keer komen ook de wenkbrauwen en lippen aanbod, kwestie van eens 1 geheel te laten zien 😉 Gaan we dan!

def

First things first, begin met een gereinigde huid en breng je dagcrème aan zodat je gezicht goed verzorgd is. Vervolgens breng je primer aan (want, je wilt er niet na een tijdje uitzien als een gesmolten chocomoussje). Dit zal ervoor zorgen dat je huid geen bestanddelen zal opslorpen van je foundation.

comp1Dat heb ik op de bovenste 3 afbeeldingen reeds allemaal gedaan (jawellll, check de kringen!). Deze kringen en andere storende elementen wil ik graag weg werken. Hiervoor neem ik een concealer die iets donkerder is dan mijn eigen huidskleur. Deze blend ik goed uit op mijn hand met een concealer kwastje.

C06d2Vervolgens neem ik oranje concealer en meng deze met de concealer die reeds op mijn hand zit. Bedoeling is om een zalmkleur te krijgen. Die gaat ervoor zorgen dat het paarse van mijn kringen bedekt is.

C07d2

Dit breng ik al deppend aan met het kwastje, op mijn kringen. Vervolgens neem ik mijn foundation en breng ik een stuk of 5 stipjes aan op mijn gezicht. Dit verdeel ik vervolgens met een foundation kwast.

comp2Je ziet op bovenstaande afbeelding dat de foundation wat te donker is. Het gaat hier echter om een zeer minimaal dekkende foundation waardoor dit dus niet zal opvallen van zodra ik het heb uitgeblend. Ik poeder het geheel vervolgens af en we kunnen over naar de ogen.

Ik neem een oogschaduwprimer die tevens wat gekleurd is. Dit zorgt voor een goede (blend)basis en zorgt ervoor dat het ooglid mooi 1 kleur heeft. Hierover breng ik een mosgroene oogschaduw al deppend aan. Mijn buitenste ooghoek verbind ik met mijn onderste waterlijn.

comp3Bij groen past uiteraard.. goud en peachy kleuren! Deze breng ik aan in mijn arcadeboog en ik blend het heel zacht uit tot ik dit resultaat heb:

C28d7

En dat is de ooglook alweer! Om eventuele fall-out weg te werken breng ik een concealer aan die 2 tinten lichter is dan mijn huidskleur. Dit doe ik met een wattenstaafje zodat ik rollende bewegingen kan maken.

Een Kerst zonder mooie wenkbrauwen hoort niet, dus daar ga ik ook even mee aan de slag. Met een bruin (wenkbrauw) penseeltje maak ik de vorm van mijn wenkbrauw wat netter. Dit vul ik vervolgens in met poeder en het resterende poeder borstel ik uit met een wenkbrauwborsteltje.

comp4Om er niet al te bleek uit te zien breng ik wat blush en lipstick aan. De lipstick is een felle roze kleur terwijl de blush wat zachter is. Uiteindelijk ben ik tot dit geheel gekomen.

def

Hieronder zie je trouwens welke producten ik gebruikt heb. Het enige wat blijkbaar ontbreekt is mijn concealer palette van Make-Up Studio.

def1

Zou jij deze look dragen voor Kerst? Ben je er al uit voor welke look je überhaupt gaat? Ben benieuwd! 🙂

Liefs,

Mjay.

 

6 gedachtes over “Fototorial – Snelle (groene) kerstlook!

  1. Ziet er mooi uit zeg, mooie kleurtjes! Als ik jou was zou ik alleen nog wel een mascara erbij gebruiken, dan wordt de look nog net een tikkie mooier, vind ik dan 🙂 Leuk om te zien, fijne tutorial! X

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

