How To / Fototorial – klassieke & makkelijke Smokey Eyes!

Smokey eyes… Zelfs de meiden die nooit (oog) make-up dragen, hebben er al ooit van gehoord of al gezien. Een overwegend zwarte ooglook die er toch relatief zacht wordt aangebracht waardoor het er ‘smokey’ uit ziet, zonder harde lijnen etc. Voor mijn cursus visagie had ik dit 1. nog nooit geprobeerd en 2. nog nooit gedragen. Ik vond namelijk dat het er easy peasy uit zag maar volgens mij was het heel erg moeilijk én tijdrovend. Tevens ken ik niet veel mensen die zo’n overwegend zwarte look echt mooi vinden, zeker niet bij zichzelf. En dat was ook merkbaar tijdens de les! Toen het was aangebracht was er eigenlijk niemand die zei ‘nou dit staat me super!’. Nope. Maar, ik heb het wél leren appreciëren en zou het zo kunnen dragen op een avondje weg. Dus voor meiden die mijn mening delen of nieuwsgierig zijn naar hoe het nu in zijn werk gaat, komt ie! En ik beloof je, ’t is poep simpel.

A23d

Wat hebben we nodig? Bijna niets!

– Een tikje concealer of foundation

– Zwart oogpotlood

– Zwarte oogschaduw

– Een ‘lever’ kleurige oogschaduw

– Mascara

– Vloeibare eyeliner (optioneel)

comp1Dit zijn de eerste 4 stappen.

1. Laat een tikje concealer of foundation achter op je ooglid (zorg wel dat het niet in de lijntjes zit). Op die manier kunnen we het oogpotlood dat we later aanbrengen goed smudgen (uitvegen).

2. Breng rijkelijk zwart oogpotlood aan op je geheel ooglid, tot ongeveer de helft van je ooglid. Zorg ervoor dat je niet met een hard potlood werkt want dat gaat pijn doen!

3. Dit veeg je vervolgens uit met je vinger zodat de kleur wat verlicht. Zorg ervoor dat dit overal mooi egaal is. Dit is belangrijk voor de volgende stap.

4. Breng zwarte oogschaduw aan met een oogschaduwkwast, over het uitgeveegde potlood. Dep dit echt op het ooglid, zonder te ‘vegen’. Je mag dit tot in de arcadeboog aanbrengen. Als je merkt dat niet alles pikzwart is, dan heb je waarschijnlijk je oogpotlood niet egaal genoeg uitgeveegd.

comp2Volgende 4 stappen!

5. Neem een leverkleurige oogschaduw. Je weet wel, zo wat grauwig roze met een grijze/bruine ondertint. Een matte kleur vind ik het mooiste. Dit breng je aan met een blendingkwast en breng je aan in de arcadeboog, nét boven de zwarte kleur.

6. Vervolgens blend je dit een beetje naar omlaag, zodat de zwarte lijn kan vervagen.

7. Je zal merken dat ook het intens zwarte verdwijnt. Is niet de bedoeling dus breng opnieuw wat van het zwart aan en blend dit met een propere oogschaduwkwast een beetje met de geblende leverkleur. En zo kom je tot de oogschaduw van de smokey eyes!

8. Om het af te maken vind ik het mooi om een vloeibare eyeliner aan te brengen, kort tegen de wimperrand maar zonder wing of iets dergelijk!

Nadien breng ik zwart oogpotlood en een beetje zwarte oogschaduw aan op mijn onderste waterlijn, zodat het smokey effect verder loopt. Een likje mascara en je wenkbrauwen afwerken, klaar!

A23d

Voor mij is dit één van de simpelere ooglooks om te leren én ik weet het nu ook bij mezelf te appreciëren.

Dragen jullie soms smokey eyes? Zo niet, zou je het nu wel eens proberen?

Liefs,

Mjay.

4 gedachtes over “How To / Fototorial – klassieke & makkelijke Smokey Eyes!

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

