Fototorial – Budget kerst look!

Yesss, het is die tijd van het jaar waarbij mensen niét raar op kijken wanneer je met goud-rode-groene nagellak en een stel rode lippen op het feestje aankomt! Dat wilt daarom nog niet zeggen dat iedereen dit doet dus ik kom er even bij met mijn draagbare én budget look. Kijk verder voor de uiteindelijke look en de stappen.

prod

Dit zijn alvast de producten die ik gebruikt heb:
– H&M Smoky Desert Palette (enkel de gouden kleur gebruikt)

– Catrice mono oogschaduw Black or White Swan?!

– Catrice gel eye pencil You’re So Gold Fashioned

Zoeva kwast 232 en 238

(1.) Ik ben begonnen met een volledig gereinigd gezicht en ogen (say hello to my little dark circles!). Omdat de look een gouden oogschaduw bevat, die nog al eens durft brokkelen, raad ik aan oogschaduwprimer op je oogleden te doen. Hierdoor kun je de gouden glitters mooi op je ogen deppen zonder dat ze in het niets op je wangen vallen.

Aan de slag!

comp2.: Ik dep met de grote platte kwast de gouden oogschaduw op mijn half ooglid en tot net aan mijn arcadeboog. Zoals je ziet laat ik de buitenste ooghoek ‘kaal’.

3.: Met de afgeveegde grote platte kwast (op een tissue o.i.d.) breng ik de donkere bruine kleur aan, te starten vanaf het midden van mijn ooglid tot in de buitenste ooghoek. Dit laat een harde lijn achter zoals je ziet.

4. Opnieuw met de afgeveegde kwast ga ik de lijnen een beetje vervagen zodat de gouden kleur mooi overgaat in de bruine kleur.

5. In de buitenste ooghoek wil ik graag wat extra kleur, die breng ik aan met het kleine kwastje. Vervolgens neem ik de gouden eyeliner pen en trek ik een lijntje tegen mijn bovenste wimperrand.

6. Met het kleine kwastje verbind ik mijn buitenste ooghoek met mijn waterlijn. Werk nog even af met mascara, doe je wenkbrauwen en in mijn geval neem ik de concealer ook nog even erbij om mijn donkere kringen weg te werken. Dit werkt overigens ook goed om de ‘fall-out’ weg te halen. Een andere optie is om dit met een grote poederkwast van je gezicht weg te scheppen (niet vegen!).

En je bent klaar! Voor mij is dit een echte winterse look die ik gerust overdag durf te dragen. Ben je dit niet gewend, dan is het misschien wel eens leuk om te doen met een kerstfeestje. Het neemt ook niet veel tijd in beslag! Je kan eventueel ook de gouden eyeliner weglaten als dat niets voor jou is.

Er komen deze maand nog wel enkele looks voorbij, stay tuned!

Liefs,

Mjay.

3 gedachtes over “Fototorial – Budget kerst look!

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

