Quick Tip #3 – Isopropylalcohol (voor het reinigen van kwasten)

Isopropywatte? Isopropylalcohol, jawel! Daarover gaat vandaag de quick tip die ik graag met jullie wil delen. Benieuwd naar wat dit goedje kan doen met je make-up kwasten? Lees dan snel verder!

20141127_182705

Zoals jullie wel of niet weten ben ik bezig met een opleiding visagie. Vermits alle cursisten gebruik mogen maken van de kwasten van onze docente moet er uiteraard wel rekening gehouden worden met de hygiëne. En dat doen we met isopropylalcohol. Dit is een alcohol, vrij te verkrijgen bij de apotheek, die snel verdampt en vettigheid goed oplost. Daardoor is dit het ideale hulpmiddel om kwasten te reinigen en ze onmiddellijk terug te gebruiken zonder dat ze nog nat zijn (dankzij het snelle verdampen).

Ik gebruik voor het reinigen van mijn kwasten normaal de cleanser van MAC. Anderen gebruiken dan weer water en Dreft of babyshampoo. Maar bij al deze toepassingen moet je toch enige tijd wachten om je kwasten terug (droog) te kunnen gebruiken. Ik ben dan ook heel blij dat ik isopropylalcohol heb ontdekt! Daarenboven is het ook fijn om te ruiken dat je kwasten proper zijn, dit is bijvoorbeeld ook aan te raden wanneer je iemand anders schminkt!

Dit was dus een zeer korte quick tip maar wel een super handige. Ik heb overigens voor 100 ml 2,50 euro betaald.

Liefs,

Mjay.

2 gedachtes over “Quick Tip #3 – Isopropylalcohol (voor het reinigen van kwasten)

    • Voor de haren niet, wel voor de lijm waarmee de haren vast zitten in het penseel zelf. Daarom ‘was’ ik ze ook niet echt in de alcohol 😀 Met mijn cleanser doe ik dat wel..

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

