Najaarsgeur <3 Giorgio Armani – Si Intense

Parfum, het is iets waar menig vrouw (en man!) niet zonder kan – mij inclusief! Ik heb helaas geen mega uitgebreide parfum stash omdat ik heel moeilijk geuren vind die echt bij me passen. Zo zal een geur bij mij nooit ruiken zoals ie dat in het flesje doet, je herkent de geur gewoon niet meer als ik het op heb. En helaas is dat niet positief. Het gaat vaak echt zuur ruiken of het krijgt zo’n goedkoop geurtje. Maar zo af en toe kom ik een nieuwe favoriet tegen, waaronder mijn meest recente: Si Intense van Giorgio Armani.

A23

Hier hangt echter wel een verhaal(tje) aan vast. Tijdens een bezoekje aan Eindhoven besloot ik Si Intense te kopen omdat er een actie was in de Ici Paris XL als je 2 parfums kocht. Mama had ook een parfum op het oog (Black Opium van YSL, yum!) dus dat kwam perfect uit.

Ik gaf door aan de verkoopster welke 2 parfums we op het oog hadden en na een bevestigend staaltje stopte ze de 2 doosjes in een zakje. Nu is het zo dat je Si en Si Intense hebt. De reden waarom ik voor de Intense ga is omdat zwaardere geuren mij veel beter af gaan.

A15

Je hoort me al komen hé… Ik kwam ’s avonds laat heel enthousiast thuis, scheurde verpakking open zodat ik het aan mijn vriend kon laten zien, haalde het flesje uit het doosje en… Dat was niet de gevraagde parfum. Yep, ik ben thuis gekomen met de gewone Si! Heel dom omdat Intense een zwart flesje heeft en op het doosje van de gewone Si staat de opdruk in zwarte letters, dus ik dacht dat ik de juiste had.

Helemaal terug naar Eindhoven rijden was geen optie. Enerzijds vanwege de afstand, anderzijds vanwege het doosje (en plastiekje) dat ik reeds had open gedaan.

Hoe ik dan aan mijn flesje Si Intense ben geraakt? Dankzij mijn fantastische vriendlief die als verrassing het juiste flesje is gaan halen. Ik was zo blij als een klein kind uiteraard én nog aangenaam verrast ook!

A08

Na het hele bovenstaande verhaal, over naar de essentie van de zaak!

Zowiezo scoort Armani wat mij betreft echt punten met hun flesjes. Ze zien er luxe uit met het zware flesje en de elegante zwarte dop. Si Intense zit in een zwart flesje, wat ergens jammer is want zo zie je de hoeveelheid niet en de gewone Si zit in een doorzichtig flesje.

Dit zegt Armani over Si Intense:

“Sì Intense is rijker dan het origineel en wordt omgeschreven als een moderne chypre geur. De geur opent met akkoorden van cassis en extracten van zwarte bessen gecombineerd met verse noten van mandarijn en bergamot met een zijdezachte touch van fresia. Het hart van Sì Intense bestaat uit een bloemig boeket van mei roos en neroli absolute, met extra akkoorden van davana en osmanthus bloesem. De geur sluit af met akkoorden van patchouli, vanille en houtachtige noten. Giorgio Armani Sì Intense is een geur vol passie, zacht maar tegelijkertijd ook krachtig en assertief en met een onmiskenbare vrouwelijkheid..’

Eigenlijk kan ik hier niet veel meer aan toevoegen! Wat mij betreft is het inderdaad een hele krachtige geur met toch die zachte vrouwelijkheid. Echt, een topper.

A13

Omdat ik weet dat lang niet iedereen een akkoord kan vinden met de geur van de Intense maak ik ook graag een kort stukje over de gewone Si.
Dit zegt Armani over Si:

Het nieuwe Armani parfum belichaamt de moderne vrouw, een onweerstaanbare mix van elegantie, kracht en verfijning. Zowel chic, intens als zacht. Sì is een herinterpretatie van de Chypre parfums, een sluier over de huid die de zintuigen prikkelt. Sì, de moed om ja te zeggen.”

Si is inderdaad verfijnder dan de Intense variant. Voor mij is dit dus geen goede zaak, ik heb net dat zware (krachtige) nodig van een geur. Ook vind ik Si meer een zomer of voorjaarsgeur.

Wat me ook opviel was dat ik, van die paar keer dat ik de gewone Si op had, nooit een complimentje kreeg. Als ik Si Intense op heb krijg ik zelfs op het einde van de dag nog complimentjes over de geur!

Ja, ik heb mijn favoriete najaarsgeur gevonden!

Beide parfums zijn verkrijgbaar bij de courante parfumerieën. Bij ICI Paris XL betaal je voor 50 ml € 67,00 voor de gewone SI. Voor SI Intense betaal je voor 50 ml Eau de Parfum € 79,20.

Wat is jouw favoriete najaarsgeur?

P.S.: Hebben jullie mijn winactie al gezien? Doe zeker even mee!

Liefs,

Mjay.

2 gedachtes over “Najaarsgeur <3 Giorgio Armani – Si Intense

  1. Pingback: 2015 Recap & Beautyblog doelen 2016 | Mjay's beautycupboard

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

