Review & Swatches – Max&More 28 Eyeshadow Palette | Forrest

Oogschaduwpalettes gaan tegenwoordig als zoete broodjes over de toonbank. Zo heb je bekende Naked palettes van Urban Decay maar er zijn ook minder bekende palettes zoals die van Max&More. En ik ben van mening onbekend is onbemind. Deze 28-delige oogschaduwpalettes trokken dan ook meteen mijn aandacht in de Action, vooral als je weet dat ze maar € 2,50 kosten. Yep, dat lees je goed! Ik heb het Forrest palette meegenomen en laat jullie graag zien wat ik ervan vind en welke looks ik er al mee gemaakt heb!

A4

Het palette is gemaakt van hard plastiek en zit in een plastieken houdertje en vervolgens in een kartonnen doosje.

A1 A3

Op de achterkant van het kartonnen doosje staan welke overige 3 palettes nog beschikbaar zijn: Sunset, Floral en Nude. Ik heb ook het Floral palette meegenomen en verderop lees je wat ik er mee ga doen!

A2

Op de achterkant van het palette zelf kan je zien welk palette je hebt. Dit staat niet op het kartonnen doosje, heel vreemd. Ook kan je nog wat informatie vinden over het gewicht en de ingrediënten.

A5

Het Forest palette past qua kleuren het beste bij mij. Ik gebruik graag een mix van groen, nude, donker en grijstinten. Ik zou dus best op vakantie kunnen gaan met enkel dit palette!

A6

Wat ik wel jammer vind is dat de kleurtjes zelf geen namen gekregen hebben. Dat lijkt misschien stom maar het maakt het gewoonlijk net dat tikje aangenamer om looks etc. mee te beschrijven in plaats van nummertjes zoals 1, 2, 3.

Maar gemakkelijkheidshalve heb ik er dus nummertjes aan toegekend zodat je weet welke swatch bij welke kleur hoort.

A8

De bovenste foto van elke swatch compilatie is in ‘daglicht’ getrokken en dan bedoel ik daglicht van een herfstdag ;-). De onderste foto is in de ondergaande zon gefotografeerd, zo zie je welke kleuren mat zijn.

Swatches1

Het verbaast me dat de lichte kleuren toch allemaal wel wat verschillend zijn! Nummer 2, 4 en 5 zijn mat terwijl de overige vier een mooie shimmer hebben.

Swatches2

Ook de groene kleurtjes onderscheiden zich van elkaar. 13 en 14 lijken mat maar in de zon zit er toch wel een shimmer in.

Swatches3

Swatches4En de laatste 7 kleuren zijn toch wel mijn favorieten!

Over het algemeen zijn de swatches gewoon. Het zijn niet de meeste fantastische maar zeker niet de minste! Al hoopte ik dat de kleuren in een ooglook nog meer tot hun recht kwamen want ik vind ze zo mooi!

A12

En ja hoor! Dit is de eerste look waarbij ik gebruik heb gemaakt van 4, 6, 10 en 20.

A21

In de 2de look heb ik vooral gebruik gemaakt van de groentinten en de fel ‘blinkende’ kleuren: 1, 11, 12, 24, 25, 26, 27.

Je kan echt eindeloos combineren met dit palette en de kleuren blenden ongelofelijk goed! Het enige minpuntje is dat de oogschaduw nogal de neiging heeft om te kruimelen dus je moet goed je penseel aftikken. Maar om zulke looks te bekomen vind ik dat niet erg. Zeker niet voor de prijs van € 2,50!

Zoals ik reeds eerder aanhaalde heb ik ook het Floral palette meegenomen. Als het Forrest palette me goed beviel kon ik Floral namelijk in mijn komende winactie steken! Hou dus zeker mijn blog in de gaten via Twitter of Bloglovin om te zien wanneer ik de winactie lanceer.

Check ook even mijn Blogsale pagina die ik gisteren gepubliceerd heb!

Liefs,

 

Mjay.

7 gedachtes over “Review & Swatches – Max&More 28 Eyeshadow Palette | Forrest

  1. Sommige swatches stelden me wel teleur, maar je hebt uiteindelijk wel nog goeie looks ermee kunnen maken! Waarschijnlijk zijn het van die oogschaduwen die een primer nodig hebben om tot hun recht te komen? En voor 2.50 euro mogen we eigenlijk niet klagen, hé 🙂

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

