New (red) hair!

Ik verf mijn haar al sinds mijn 16de (met kleurshampoo weliswaar). Van mezelf heb ik de standaard donkerbruine kleur. Niets mis mee, uiteraard! Maar toch ga ik op dat vlak graag voor iets anders. Blond of lichter dan mijn eigen kleur heb ik nooit gedaan maar het is al wel eens een keer bijvoorbeeld zwart geweest. De eerste 4-5 jaar deed ik dit gewoon thuis dankzij de helpende hand van mijn mama. Dit omdat het niet alleen goedkoper was maar ik had ook geen vaste kapper. Tot ik 3 jaar geleden meeging naar mama haar kapster. En toen was ik verkocht! Het is misschien raar dat ik hier zo enthousiast over ben/doe maar het is zo’n verschil om een kapster te hebben die wéét wat jij wilt en bedoelt! Zo kan ik er van op aan dat 1 cm ook echt maar 1 cm is. Daarenboven geeft ze geweldig goed advies, zowel over het kleuren van mijn haar als het knippen. Dus kijk mee naar mijn ‘nieuwe haar’!

aozNw80_700b

Dit overkomt mij dus nooit meer 😉

De laatste drie keer wou ik telkens voor een ietwat rode, felle kleur gaan. Omdat dit toch vrij drastisch is gebruikte mijn kapster telkens kleurshampoo. Na een week of 4 was de mooie glans en de diepe kleur er uiteraard telkens terug uit.

A1

Zo zag mijn haar er uit voor ik naar de kapster ging. Dit komt vrij dicht in de buurt van mijn echte haarkleur alleen is dat van mij wat ‘doffer’. Geen speur meer te bekennen van de rode diepe kleur van vorige keer!

Van mezelf had ik vroeger krullend haar. Zeg maar de soort krul die je bekwam door een krultang te gebruiken. Intussen is dit semi-krullend geworden. Ik föhn echter mijn haar altijd een beetje voor ik naar de kapster ga. Zo kan ik het goed doorkammen wanneer het droog is (iets wat ik niet doe wanneer ik mijn krullen ‘naturel’ laat).

A2En dit was de lengte! Een centimeter of 10 boven mijn bh-bandje.

A3Zie hier de reden waarom ik 2-3 jaar naar de kapper ga voor een knipbeurt. Mijn haaruiteinden gaan alle kanten opstaan! Vreselijk..

Op naar de kapster dus! Ook deze keer vroeg ik wéér om een rode kleur en na het zien van de kleurenkaart vertelde ik haar dat ik het ‘rode’ al snel mis met de kleurshampoo. Vervolgens hebben we samen besloten om er toch maar de verf in te zetten. Zo heb ik er veel langer plezier van en ik was erg zeker van mijn stuk.

A6

Dit is de nieuwe kleur! Rood, zoals ik het wou! Het wazige stukje haar, waar de kleur heel fel is, is een soort van balsem. Deze heeft ze op mijn haarwortels aangebracht zodat deze beschermd bleven. Intussen heb ik mijn haar een keertje gewassen en blijft overal de diepe kleur rood over.

A5

Er is een stukje vanaf, het komt nu nog net over mijn schouders. Ook heb ik het aan de zijkant wat laten opknippen wat ideaal is voor mijn krullen 🙂

A4

En mijn gezonde puntjes! Mijn haar is nu terug ‘1 geheel’, zo fijn! En de kleur… Die vind ik echt fantastisch. Het is zeker niet iedereen zijn smaak maar ik vind het zo mooi! Mijn gezicht leeft er helemaal van op en ik ga er nu lang(er) plezier van hebben vermits het haarverf is.

Ik ben dus een tevreden vrouw ;-)! Momenteel ben ik ook deze 2 testers aan het uitproberen waarbij er geen schadelijke ingrediënten zoals SLS zitten. Hier ben ik super benieuwd naar en indien het me goed bevalt ga ik er toch ook nog kort iets over zeggen in een volgende post!

A7

Kleur jij je haar al weleens?

 

Liefs,

Mjay.

10 gedachtes over “New (red) hair!

  1. Wow crap, de nieuwe kleur is echt FAB! Er zit zoveel meer power in, meer diepte en intensiviteit. Het spreekt écht! Schitterend ook die krul erin, is dat van jezelf? Ik verf mijn haar groen, de onderkant, maar dat is nu teal of nouja vervaagd naar lichtblauw. Ik had eerst turkoois en donkerblauw. 🙂

    • Awh, dankjewel voor het compliment! Die krul is van mezelf ja 🙂 Soms vind ik het mooi maar soms kan ik me er ook echt aan ergeren.
      Dat is ook vet! En iets wat niemand heeft, geen grijze muis in de massa 😀

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

