Review – Catrice Make Up Blending Sponge

Ik ga niet altijd op in voorbijkomende (beauty) hypes. Meestal omdat de reviews me toch niet 100% kunnen overtuigen en dan laat ik het product uiteindelijk links liggen. Zo ook met de befaamde beautyblender! Maaaar als ik dan een dupe van zo’n hype zie liggen, dan ben ik om. Vaak heeft de meerderheid er dan geen interesse meer in maar ik kan het niet laten om de dupe dan uitvoerig te testen. Vandaar mijn review over de Make Up Blending Sponge van Catrice! Kijk verder voor meer foto’s en wat ik er van vind.

F2defedited

De spons, beautyblender of hoe je ‘m ook wilt noemen zit in een plastieken doosje waar op zich niets mis mee is.

Op de achterkant kan je informatie vinden.

F3def

Als tip wordt meegegeven dat je de spons wat moet ‘bewateren’ of nat maken. Dit zag ik eerlijk gezegd niet zo goed zitten en ik heb die stap overgeslagen.

De spons heeft de grootte van een volwaardig ei met een platte onderkant en een spitse bovenkant.

F4defF5def

Wat mij betreft is dit een ideale grootte én hij ligt fijn in de hand om mee te werken. Qua grip is ie ultra ‘plooibaar’ of hoe moet ik dat zeggen? Je kan hem werkelijk in elkaar duwen.

F8def

Dat zijn dus allemaal positieve punten voor de spons van Catrice! Maar is hij ook fijn om foundation en concealer mee aan te brengen? Dat wou ik maar al te graag testen!

samenst

Van links naar rechts: zonder make-up – concealer onder mijn ogen en op mijn kin – concealer gedept met de spons – stipjes foundation aangebracht met mijn vingers – stipjes geblend met de spons

Wauw! Ik vind dit zo een naturel effect geven! Of ligt dat aan mij? Ik zie én voel nauwelijks dat ik foundation op heb en dat is zo een fijn gevoel! De spons zorgt er echt voor dat de foundation mooi blend met je huid wat zorgt voor een goede dekking. Ondanks dat ik niet veel last heb van acné of roodheid in mijn gezicht durf ik wel te stellen dat dit ook zal werken voor meiden die hier wel last van hebben.

Maar maar maar… Het oppervlak van de spons is niet heel groot dus na 1x te gebruiken zag hij er al redelijk. Tjah, gebruikt uit.

F15def

F16def

Bij mij wordt ie niet vuil aan de zijkant maar wel aan de onderkant en de bovenkant. Geen probleem volgens Catrice want je kan de spons gewoon wassen zoals andere kwasten!

Ik heb de spons hierna nog 2x gebruikt en toen besloot ik hem te wassen.

F17def

Ik maakte hem wat vochtig met gewoon kraantjeswater. Om er vervolgens mijn MAC brush cleanser overheen te doen.

F18def

Dit heb ik er goed ingeknepen zodat de resterende foundation uit de spons kon. Verder nog wat door het water gehaald en ik zag de vlekken verminderen. Tot op een zeker punt.. Want ik was 20 minuten en heel wat kneepjes verder toen ik zag dat er nog wat vlekken op bleven.

F19def

Meer kreeg ik echt niet gedaan, ook met het feit in mijn achterhoofd dat ik dus telkens zo lang zou bezig zijn om de vlekken en resterende foundation maar met een minimum te kunnen reduceren. En dat vind ik toch wel heel jammer!

F14def

Nog een foto voor het wassen.

Als conclusie kan ik dus wel stellen dat ik voor het zacht prijsje van € 4,59 heel blij ben met mijn beautyblender look-a-like maar hij gaat niet super vaak uit de kast komen. Ik vind het namelijk toch wel onhygiënisch dat er steeds wat restjes achter blijven.. In de zomer zal dit wel vaker mijn hulpmiddeltje worden omdat hij perfect mijn foundation in mijn huid blend waardoor de foundation precies ook langer op zijn plek blijft zitten. En dat hebben we allemaal graag, toch? 🙂

F1def

Zegt deze beautyblender look-a-like jullie iets? Of gebruiken jullie andere tools om foundation aan te brengen?

 

Liefs,

Mjay.

15 gedachtes over “Review – Catrice Make Up Blending Sponge

    • Haha, ongelofelijk straf! Ik kom initieel van Bergom en mijn hele familie van vaders kant woont daar nog steeds 🙂 Zo mooi dat je in het stadhuis van Westerlo gaat trouwen, ben een tikkie jaloers hoor!

  1. Fijne review! het resultaat is inderdaad erg mooi. En over het schoonmaken, dat er wat vlekjes achterblijven is niet zo erg toch, je hebt hem goed gewassen dus bacteriën zullen wel gewoon verwijderd zijn.

  2. Wat een goede review met mooie foto’s. Erg jammer dat hij niet helemaal schoon word. Ik heb dan toch het idee dat dat wat onhygiënisch is, dus deze sla ik even over. Jammer, want hij is wel een stuk goedkoper dan de originele beautyblender.

  3. Ik heb een ‘The Mak-up Bullet’ en die lijkt me eerlijk gezegd beter… Ik hoor gemengde reacties op deze Catrice spons! 🙂

    Ik zag je blog bij een reactie onder het artikel van Cynthia, en ik volg je nu op Bloglovin! 😉

  4. Pingback: Recap 2014 Beauty & Blog | Mjay's beautycupboard

  5. Pingback: 2015 Recap & Beautyblog doelen 2016 | Mjay's beautycupboard

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

