Happy Halloween!

Het is zo ver! Die ene keer in het jaar (behalve carnaval, maar dat telt niet mee ;-)) dat je over straat mag lopen als een spook, vampier, Corpse Bride of zombie: Halloween! Je weet het intussen, of niet, ik vind het heel jammer dat Halloween hier nog niet helemaal geïntegreerd is. Maar wat kan je dan wel doen als je ook zo’n Halloween fan bent?

def

Intussen worden er in menig wat dorpen en steden Halloweentochten georganiseerd die vaak heel goed in elkaar steken en super fijn zijn om te doen. Zoek dus zeker even op of er vanavond geen in jouw dorp/stad georganiseerd is!
Of je kan ook naar een pretpark zoals Bobbejaanland of Walibi. Beter nog zou Europapark zijn maar dat is voor sommigen onder ons misschien wat ver. Dergelijke parken gaan namelijk wel helemaal op in Halloween en bezorgen je een lekker enge nacht. Zo zijn er ‘scare zones’ waar je door moet met een bepaald thema en heel wat schrikeffecten. Zelf ben ik dit jaar naar Europapark gegaan waar ik het onderstaande onder andere meemaakte. Yep it scared the shit out of me.

Maar je kan ook minder enge dingen doen! Een film bij je thuis kijken met een groep vrienden is misschien wat meer in je comfort zone.

The_nightmare_before_christmas_poster

Bron: Wikipedia

Zelf vind ik The Nightmare Before Christmas een echte aanrader en zo kom je tevens al in kerstsfeer (daar is het nooit te vroeg voor, toch? ;-))

Iets minder eng zijn ook de filmpjes op YouTube die nu veel bekeken worden van huizen in Amerika die in ware Halloween stijl worden ingekleed. Dit meestal met een über bekend liedje waardoor je helemaal in de sfeer komt en stiekem zou wensen dat je straat er ook zo uit zag.

En verder rest mij niets anders dan mij nu al te verheugen op vanavond en jullie veel plezier te wensen!

Ohja, voor inspiratie kan je ook nog even mijn fototurial voor Halloween raadplegen 😉

 

Liefs,

Mjay.

 

10 gedachtes over “Happy Halloween!

  1. Onderweg naar huis zag ik ook een paar kindjes van huis tot huis gaan. Hopelijk komen ze ook naar hier! Voor de rest heb ik als broekschijter weinig horror-dingen gepland. Misschien waag ik me nog eens aan Twilight. Haha, stoer van mij, hé! 😀

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

