Take a trip to… CentrO Shopping Centre @ Oberhausen DE

Wat betreft shoppen (en ook andere dingen) ben ik een raar geval. Ik hou namelijk niet van het overrated Wijnegem, Aantwerepe Stadt en nog minder van Maasmechelen Village. Wel hou ik van de steden Dortmund (Duitsland), Eindhoven (Nederland), Maastricht (Nederland), Roermond (Nederland) en Oberhausen (Duitsland). Om maar een kleine selectie op te noemen! Laat ik dan ook nog een mama hebben die daar van houdt en we hebben 3 à 4 keer per jaar een match made in heaven 😉 Zo’n anderhalve week geleden hebben we dan ook een dagje vrij genomen om ons jaarlijks bezoekje aan Oberhausen te spenderen. Hier ligt namelijk het fantastische CentrO Shopping Centre. Benieuwd wat er te beleven valt? Kijk mee!

Bron: someecards.com

Bron: someecards.com

Het overdekte winkelcentrum bevat zo’n 200 winkels, verdeeld over 2 verdiepingen. Om dit allemaal op het gemakje te doen hebben we intussen onze eigen manier gevonden.
Na een rit van ongeveer 1u.30 vanuit Hasselt hebben wij hoge nood aan Starbucks!

20141010_111349

Normaal gezien neem ik steevast een Frappuccino Caramel Cream maar dat zuilen met de laatste ijskoude restjes vond ik toch maar niks. Daarom ging ik deze keer voor een ‘voor geprepareerde’ frappuccino, in de smaak Vanilla. Yum! Mama’s aanrader: Caramel Macchiato. Nog een hapje erbij en we kunnen er tegen aan 😉

Hierna doen we gewoon heel logisch eerst de bovenverdieping, omdat daar de Starbucks ligt waar wij altijd gaan (er zijn er 3). Hier kan je o.a. de grote ketens SinnLeffers, Galeria en Peek & Cloppenburg vinden. Die laatste twee sla ik al eens graag over maar SinnLeffers kan ik wel appreciëren. Voornamelijk omdat ze een fijne lingerie afdeling hebben waar je op je gemakje kan rond kijken.

Wat kleding betreft heb je op de bovenste verdieping onder meer de welgekende Only, Vero Moda, Bershka, WE, Mango en Villa. Waarbij ik vooral mijn gading bij de laatste 3 vind. Op beauty vlak kan ik mijn hart ophalen bij H&M Beauty Box, Douglas en jawel, KIKO!

De MUA’s hier zijn echt top. Ongelofelijk vriendelijk, behulpzaam en uiteraard prachtig opgemaakt. Nadeel? Je denk hier al snel ‘Oh dat kost maar … euro’ 😉

Wat betreft interieur kan ik mijn hart ophalen bij Nanu-Nana. Geen idee met wat je het kunt vergelijken maar het is een hele leuke winkel met zowel seizoensgeboden items als niet-seizoensgeboden items aan zeer lage prijzen. Een aanrader als je je net zoals mij graag bezig houdt met het ‘herdecoreren’ van je salontafeltje.

Na zo’n 3 uur kan je de benedenverdieping verkennen met voor de liefhebbers onder ons Abercrombie & Fitch, American Apparel en Hollister. Ik spring graag eens binnen bij Mustang waar ze vaak verrassend mooie schoenen hebben. Heel leuk op dit verdiep qua beauty vind ik de DM. Duitsland krijgt nu éénmaal meer limited editions van Catrice en Essence waardoor ik DM nooit kan overslaan. Zeker niet wanneer ik echt dingen nodig heb zoals deodorant of shampoo. Spot goedkoop!

Leuke toevoeging aan CentrO vind ik de Coca-Cola Oase. Allerhande fastfoodrestaurants zoals KFC en MC Donald’s maar ook kebabzaakjes zijn hier gelegen in een cirkel, waarbij je in het midden kan eten.

Dit doen wij meestal als laatste om vervolgens terug naar huis te gaan. In tegenstelling tot vele overdekte parkings aan winkelcentra moet je hier geen parkeerkosten betalen, wat ik een voordeel vind!

Een shoplogje van mijn gekochte items volgt uiteraard snel, hoewel ik moet zeggen dat ik mezelf goed heb kunnen inhouden. Er staat namelijk nog een tripje naar Düsseldorf op de planning.

Wat zijn jullie favoriete steden/winkelcentra?

 

Liefs,

Mjay.

5 gedachtes over “Take a trip to… CentrO Shopping Centre @ Oberhausen DE

  1. Heb jij geluk dat je dicht bij Duitsland woont! ’t Ziet er daar echt heel leuk uit. Ik ga vaak naar Rijsel, omdat het dicht bij huis is en ze ook een KIKO en 2 Sephora’s hebben 🙂

    • In Rijsel ben ik nog nooit geweest.. misschien maar goed ook als ze er 2 Sephora’s hebben 😀 Toch eens zoeken of het niet de moeite is om er een dagje uit van te maken dan 🙂 Thx voor de tip!

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

