Fototorial – HALLOWEEN Vampire Look

Het is intussen algemeen geweten, oktober staat gelijk aan herfst! Maar oktober staat voor mij nog meer gelijk aan… Halloween! Het is de tijd van het jaar waarbij games op de proppen komen met heuse Halloween outfits en maskers. Waarbij winkels je met pompoenen om de oren slaan en zelfs make-upmerken (denk aan MAC) met een collectie komen zoals ‘Rocky Horror Picture Show’.

En zo kom ik met mijn vampire look -in een tutorial gegoten- omdat ik er vast van overtuigd ben dat ik niet het enige meisje ben dat heel stoer meegaat naar halloweentochten en films zoals Annabelle, om daarna niet meer alleen in het donker te willen zitten 😉 Kijk mee naar mijn stap voor stap tutorial!

Voor (2)

Knipsel

Ik heb er bewust voor gekozen om hier niet de meest griezelige look neer te zetten. Het liefst van al had ik mij een heel weekend geamuseerd met nepbloed, latex en andere hulpmiddelen maar een vampierenlook heeft een hoog ‘beauty’ gehalte en kan met basis tools gemaakt worden.

F04

Dit heb je nodig:

  • Wit poeder. Die van mij komt van Claire’s.
  • Donkere, paarse oogschaduwen. Ik gebruik hiervoor een palette van Kiko (101 Coral Burgundy).
  • Zwarte oogschaduw. Ik heb losse oogschaduw van Gosh gebruikt die ik blijkbaar niet op de foto heb gezet.
  • Een paars oogpotlood. Ik gebruik hiervoor een kajal van Kiko (114).
  • Nepwimpers. Die van mij komen een uit een trio verpakking van de Action.
  • Donkerpaarse lipstick. Ik gebruik Kiko ’27 Refined Burgundy’.
  • Grijze haarspray, te vinden bij de Claire’s.
  • Grijze oogschaduw. Ik heb hiervoor mijn W7 palette gebruikt.
  • Glitter! Ook te vinden bij Claire’s
  • Nepbloed. Jawel, ook bij Claire’s.

Optioneel:

  • Halloweenachtige oorbellen. Dit zijn er van de Claire’s.
  • Primer voor je gezicht.
  • Oogschaduwprimer, dit zou ik wel echt gebruiken. Zeker als je look een hele dag op zijn plek moet blijven.

Tools:

  • Een gezichtskwast hoewel ik na een eerste poging ben overgeschakeld op een powder puff. Meer uitleg verderop.
  • Een blushkwast.
  • Een brede platte oogschaduwkwast.
  • Een blendingkwast.
  • Een pincet.
  • Een lipkwast.
  • Een kommetje voor het nepbloed.

Als dat allemaal klaar ligt kunnen we van start gaan! Ik ben al niet de meest getinte persoon en ik heb altijd (of ik nu veel of weinig slaap/drink) donkere kringen onder mijn ogen dus je zou zeggen dat ik weinig wit poeder nodig heb om die vampierenlook te bekomen maar niets is minder waar!

stap123

Ik begin met een gereinigd gezicht (1), breng primer aan om vervolgens het wit poeder aan te brengen (2). Dit deed ik eerst met een gewone poederkwast maar het witte effect werd zo eerder een waas… Daarom heb ik een powder puff erbij genomen zodat ik het poeder echt op mijn gezicht kon deppen. Vervolgens deed ik ook mijn wenkbrauwen zoals ik die altijd doe (3) en breng ik oogschaduwprimer aan.

stap45

Om wat meer diepte in mijn gezicht te creëren heb ik grijze matte oogschaduw aangebracht onder mijn jukbeenderen (daar waar je normaal bronzer aanbrengt) met een blush kwast. Die grijze kleur komt uit het W7 palette (laatste rij). Op mijn ogen doe ik de roze (lichtste) kleur van Kiko met gouden glitters op mijn gehele ooglid (4). Op de buitenste helft van mijn ooglid doe ik een basic plum kleurtje wat je in huidige collecties veel kan vinden (5). Dit blend ik vervolgens wat naar binnen en naar boven toe.

stap67

Om wat meer effect toe te voegen breng ik een donkerpaarse kleur (de donkerste van het Kiko palette) aan in mijn crease (6). Dit blend ik een klein beetje maar ik zorg er wel voor dat het goed donker blijft als ik mijn ogen open heb. Om het geheel lekker vampy donker te maken breng ik zwarte oogschaduw aan op het laatste stukje van mijn ooglid. Dit vervaag ik met de donkerpaarse kleur van mijn crease (7).

stap8910

Het geheel laat ik graag overlopen bij mijn waterlijn dus deze zet ik aan mijn een donkerpaars oogpotlood (8) én ik voeg wat van de plum kleur toe met mijn kwast (9). Nepwimpers mochten voor mij zeker niet ontbreken in deze look dus deze breng ik nog even aan met een pincet (10). Verder kon ik het niet laten een beetje glitter aan te brengen boven mijn wangen (zie je iets duidelijker op de detailfoto’s).

Wanneer dit alles gedaan is moet het geheel nog even een finishing touch krijgen. Dat doe ik met een donkerpaarse lipstick van Kiko. Een vampier houdt uiteraard van bloed dus dit mag zeker niet ontbreken. Ik heb wat nepbloed in een kommetje gedaan en breng met mijn lipkwast een vlekje aan in mijn mondhoek. Vervolgens neem ik een wat slijmerige substantie om zo een druppel te kunnen vormen die vanzelf wat naar onder gaat hangen.

Met je haar kan je eigenlijk doen wat je wilt. Ik heb wat lokken naar achter gekamd en getoupeerd zodat het wat boller stond. Vervolgens heb ik het vanachter op mijn hoofd vastgezet met wat speldjes. Nadien heb ik het grijs gespoten (of laten spuiten in mijn geval, ben hier echt geen held in). Voeg nog een accentje doe met bijvoorbeeld oorbellen en je bent klaar voor die griezelige halloweentocht, leuke halloweenfuif of enge film te gaan kijken!

F16def

F17def

Hopelijk vonden jullie het een leuke en duidelijke tutorial en heb je hier iets aan!

Ga jij iets doen met Halloween? En als wat ga je dan verkleed?

 

Griezelige liefs,

Mjay.

10 gedachtes over “Fototorial – HALLOWEEN Vampire Look

  1. Goed gedaan! Die wimpers zijn zo indrukwekkend. En de Claire is blijkbaar echt een topper voor Halloween make-up! Had ik dat eerder geweten, want ik heb vorig jaar zot veel geld uitgegeven aan bloed en al die dingen bij Avothea in Gent.

  2. Pingback: EOTD – Dinner date with Smashbox & W7 | Mjay's beautycupboard

  3. Pingback: Happy Halloween! | Mjay's beautycupboard

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

