Review – Chubby Sticks Clinique: Whole Lotta Candy

De Chubby Sticks van Clinique: leuke, dikke potloden die dienen als verzorgende lipsticks. Helemaal mijn ding! Ik vind ze echter zeer prijzig om ze als mono te kopen (€ 20,70). Toen ik het doosje Whole Lotta Candy zag dat 3 mini’s bevat wou ik ze wel heel graag testen! Kijk mee naar mijn ervaringen en swatches met mijn nieuwe favoriete potloden.

F69def

Er zitten 3 mini’s in: Pudgy Peony, Two Ton Tomato en Voluptuous Violet. Wat een leuke namen trouwens! En ook het doosje is leuk. Simpel maar toch speels.
F71def

Achterkant van het doosje met de ingrediëntenlijst.

Achterkant van het doosje met de ingrediëntenlijst.

Er zitten heerlijke verzorgende ingrediënten zoals shea butter, andere verschillende soorten boters en jojoba. Dit is wat Clinique over de Chubby Sticks zegt:

Supervoedende balsem die boordevol verzorgende stoffen zit zoals shea-en mangoboter.
Precies wat droge, gevoelige lippen nodig hebben om comfortabel zacht en soepel aan te voelen.

Nu er terug een gure wind komt opzetten kan ik dergelijke lippenbalsems heel goed gebruiken!

F75def

De sticks zien er lekkers speels uit en hebben een fijn draaisysteem bovenaan (de zilveren top). Omdat de potloden wat dikker -CHUBBY- zijn brengen ze niet heel erg secuur aan maar hier stoor ik me niet zo aan omdat het snel is bijgewerkt én het is eigen aan het product.

F92def

Van links naar rechts: Voluptuous Violet, Pudgy Peony en Two Ton Tomato.

F97def

En de swatches! Ik heb blijkbaar de volgorde niet aangehouden, waarvoor mijn excuses!

Voluptuous Violet is een paarse kleur met een wat koelere ondertoon. Met één keertje vegen krijg je er niet veel van af, zoals je links kan zien. Daarom heb ik rechts wat meer gesmeerd. De kleur kan je dus heel goed opbouwen! Ik had wel de indruk dat hier minder pigmentatie vanaf kwam maar qua voeling was hij hetzelfde als de volgende twee.

Two Ton Tomato is een mooie classy rode kleur die je met ietwat getinte lippen niet zal zien met 1 laagje. Met meerdere laagjes zie je echter dat hij wat meer knallend rood wordt. Heel mooi!

Pudgy Peony is lekker Barbie roze en kan je iets minder opbouwen qua kleur.

Ik had heel graag swatches op mijn lippen laten zien maar ik zit alweer anderhalve week met 2 koortsblaasjes waarvan je restanten blijft zien. Het aanbrengen op mijn lippen is dan niet alleen onhygiënisch, het staat ook niet mooi 🙂

Toen ik het doosje pas had heb ik Two Ton Tomato reeds getest en naar aanleiding daarvan wou ik er een review over schrijven. Ze zijn ZO fijn! Voor mij is dit echt een 2-in-1-product… Geen saaie Labello om over je lippen te smeren als ze compleet uitgedroogd zijn. Wel een mooi getinte balsem die je met véél plezier blijft smeren! Qua houdbaarheid kan je natuurlijk niet zo veel verwachten. Na een maaltijd zie je niets meer van de kleur maar het verzorgende gevoel blijft wel nog een tijdje aanhouden.

F78def

Voor mij zijn de Chubby Sticks dus echt een goede uitkomst! Tot nog toe ben ik geen ander merk tegengekomen met een soort vergelijkbaar product en ik ben dan ook heel blij dat ik hierop ben uitgekomen. Als je op zoek bent naar een verzorgende lippenbalsem, inclusief leuk kleurtje én uiterijk moet je bij deze Chubby Sticks zijn!

Hebben jullie al ervaring met deze sticks? Of ken je andere, even verzorgende sticks?

 

Liefs,

Mjay.

16 gedachtes over “Review – Chubby Sticks Clinique: Whole Lotta Candy

  1. Pingback: #30daylipchallenge – Update 2! | Mjay's beautycupboard

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

