Review – Bobbi Brown Long-Wear Even Finish Foundation SPF 15

Mijn foundation voorraad/stash is zéér beperkt. Geen idee waarom maar ik kan nooit volledig ‘los gaan’ in het kopen van foundation. Een reden hiervoor is volgens mij omdat ik geen probleemhuid heb. Ik heb een gewone, relatief droge, huid met once in a while (lees: 2x/jaar) een puistje. Wel heb ik vaak donkere kringen rond mijn ogen maar dat werk ik weg met concealer. Hoe dan ook wou ik graag eens een andere foundation proberen. Want misschien zou dit toch iets fenomenaal met mijn huid doen! Ik ben daarom voor de bekende Long-Wear van Bobbi Brown gegaan.

F26def

Bobbi Brown heeft in mijn ogen een zeer strak en professioneel uiterlijk. De foundation zit in een kartonnen doosje waar wat informatie opstaat betreffende het product.

F04def

De ingrediënten.

De ingrediënten.

 

Dit is wat Bobbi Brown belooft.

Dit is wat Bobbi Brown belooft.

Bobbi Brown belooft dat de foundation long-lasting is (tot 12 uur) en er uitziet als je eigen huid. Verder zou je de foundation niet voelen zitten en hydrateert ie je huid. De foundation zou geschikt zijn voor een normale tot vette huid. Ik behoor zowiezo tot de eerste categorie.

Het flesje is van glas gemaakt en er zit een praktisch en hygiënisch pompje op dat zeer goed doseert (pluspunt!).

F15def

F18def

Dat ziet er dus allemaal veelbelovend uit! Maar hoe voelt de foundation?

Dit is een swatch op mijn hand in de kleur 2 Sand. Zoals je kan zien is hij semi-waterig en ik zou daarom ook aanraden om hem met een foundation brush of iets dergelijk aan te brengen.

F20def

F21def

Wat verder onmiddellijk opvalt is de geur. Voor mij persoonlijk echt vreselijk want het ruikt naar lavendel. Ik hou zowiezo niet van zeer aanwezige geuren, laat staan lavendel! En lavendel op mijn gezicht is er echt te veel aan.

Op onderstaande foto zie je links mijn huid zonder iets (inclusief niet geborstelde wenkbrauwen, oeps), midden met enkel de foundation zonder concealer etc., rechts afgepoederd inclusief een tikje bronzer (zonder blush). En dit alles met een handdoek rond mijn pas gewassen haar, sorry hoor! 😀

samenstelling

Zelf ben ik niet zo tevreden over het resultaat van de foundation alleen. Hij geeft me echt een zeer minimale dekking en ik kan me voorstellen dat er toch wel velen onder ons meer dekking willen. Hij brengt nochtans super fijn aan met mijn handen maar ik denk dat je voor meer dekking echt beter een foundation brush gebruikt zoals ik net al zei. Afgepoederd voel ik me er al een stuk beter bij maar die geur… Hij blijft echt zitten! Qua ‘voeling’ komt Bobbi Brown echt zijn belofte na. De foundation voelt totaal niet zwaar aan op mijn gezicht en blijft ook zeer goed zitten.

Al bij al heb ik dus niet een zeer uitgesproken mening. Ben wat verdeeld over de foundation. Ik denk dat hij zowiezo beter zal zijn voor mensen met een vette huid die geen bezwaar hebben tegen de aanwezige lavendelgeur.

Zijn er onder ons anderen die (goede/slechte) ervaring hebben met deze foundation?

 

Liefs,

Mjay

8 gedachtes over “Review – Bobbi Brown Long-Wear Even Finish Foundation SPF 15

  1. Kan je geloven dat ik nog nooit een foundation van Bobbi Brown heb geprobeerd? Ziet er wel goed uit, maar ik denk dat de lavendel-geur te straf voor mij zou zijn. Ik ben totaal geen fan van geparfumeerde dingen op mijn gezicht, brrr.

    • Neeee, echt? Is inderdaad moeilijk te geloven bij jou! 😀 De geur weerhoudt me er inderdaad van om iedere dag naar deze foundation te grijpen, heel jammer voor die prijs 😦

      • Shockerend: ik weet het! Ik heb een foundation van By Terry die ik nauwelijks gebruik, omdat ik de geur overdreven vind. Bobbi Brown ga ik waarschijnlijk ook te fel vinden 😦

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

