New LE Check & Tweed – Catrice

Het moment dat je een Kruidvat binnenstapt om deodorant te kopen en toch een glimp opvangt van het Catrice schap… Dat gevuld is met een gloednieuwe limited edition! Dat is voor mij een klein geluksmomentje. Onaangeraakt, niemand die er interesse in heeft waardoor ik dus op mijn gemak kan kijken welke producten mij aanspreken. Kijk verder voor de buit van de nieuwste LE van Catrice: Check & Tweed, mi ladies!

F04

De nieuwst LE ‘Check & Tweed’ bevat 2 “baked” palettes, een wenkbrauw fixing gel, 3 kleuren lipstick, highlighter en 5 nagellakjes. Catrice zegt over deze collectie het volgende:

Britse chic. Een perfecte mix van ingetogenheid, vrouwelijke charme en een vleugje rebelsheid. Highlights zijn onder meer de geruite trenchcoat, klassieke kokerrok en tunieken met krachtige silhouetten van de beste materialen. Tal van internationale ontwerpers hebben deze modeklassiekers in een volledig nieuw jasje gestoken. Limited Edition “Check & Tweed” by CATRICE biedt beauty producten die passen bij de Britse stijl.

Ik heb gekozen voor de highlighter Flagg The Union Jack, het oogschaduwpalette London’s Eye en het nagellakje in de kleur Brit Chick. De lipsticks en de wenkbrauw fixing gel heb ik dus links laten liggen. De kleuren van de lipsticks spraken me niet echt aan, op de oranjerode kleur na maar deze kleur is al vaak terug te vinden in mijn stash.

F05

 

F06

 

F07

Over de verpakkingen ben ik heel enthousiast, al moet je hier wel van houden! Het voelt inderdaad lekker Brits en “Tweed” aan wat ik in combinatie met de leuke namen een geslaagde combinatie vind. Ik vind het dan ook heel leuk dat de highlighter een bijpassend patroontje heeft. Het is eens iets anders dan een bloem of iets anders sierlijk.

F08

Simpele maar strakke verpakking.

F09

Achterkant van het doosje met wat meer informatie.

F10

Ik ga het nog eens zeggen, ik vind dat patroontje echt leuk! Maar, zijn de swatches ook zo leuk?

F11

Links het lichte oppervlak, midden een veegje van de streep en rechts een combinatie.

F12

Een highlighter is het zeker en vast! In het doosje zie je de licht reflecterende deeltjes die voor de shimmer zorgen maar deze vallen een beetje weg wanneer je de highlighter ‘uitsmeert’. Maar toch weet het die zijdeglans te houden waardoor het effect van een goede highlighter zeker bereikt wordt.

Over naar het volgende leuk product, het palette!

F13
Ook hier weer komt het leuke patroon tevoorschijn op de verpakking.

F14

Kleiiiin beetje uitleg.

F15

Het doosje sluit met een magneetje en is verder van karton gemaakt waardoor het een klein beetje goedkoop aanvoelt maar verder niks mis mee! De oogschaduwen worden beschermd met een plastiekje.

F17

Het palette bestaat uit een oudroze kleur met een heel mooie satijnen look, een donkerbruine kleur met gouden shimmer, een kakigroene kleur met zilveren shimmer en een witte kleur. Het leuke is dat de roze en groene kleur ook terug komen op de verpakking.

F18

F19

Op de bovenste foto zie je die satijnen look heel goed. De oogschaduwen voelen ook heerlijk zacht aan, hoewel ik niet die ervaring heb met andere ‘baked’ producten van andere merken.

F20

Deze swatches heb ik bekomen door een ‘rondje’ over de kleuren te gaan.

F25

Links is een droge swatch, zonder oogschaduwbasis. Rechts telkens de ‘natte’ versie hiervan, ook zonder oogschaduwbasis. Ook al stond dit niet op de verpakking, ik wou ze ook graag even nat testen. Maar ik moet zeggen dat ik hier niet echt veel verschil zie. De roze en witte kleur krijgen beide wel wat extra glans.

En last but not least: het nagellakje in de kleur Brit Chick.

F26

Het is een kleur die in mijn ogen wat bordeauxrood, plum en grijs bevat. Het mooie vind ik echter de zilveren micro glitters die erin verwerkt zitten. Mijn ervaring met Catrice nagellak is over het algemeen goed. Ze dekken in 2 laagjes, blijven 3 tot 4 dagen mooi zitten en ze lakken ook nog eens heel fijn. Dus benieuwd hoe deze zou meevallen!

F27

Het lakken ging niet zo fijn… En ben er ook achter gekomen waarom. Catrice heeft vaak dikke, afgevlakte applicators maar dat is hier wel even anders! Het borsteltje is aan de zijkant wat korter waardoor je een klein driehoekjes krijgt. Ik vind dit persoonlijk  echt niet leuk omdat het voor mij heel wat precisie werk inhoudt. Beetje jammer maar iets heel persoonlijk natuurlijk!

F28

Het lakje dekt wel onmiddellijk in 1 laagje, zoals ik hierboven laat zien. De kleur valt wel wat bruiner uit op mijn nagels waardoor het van veraf diep bruin lijkt. Weet nog niet goed wat ik van deze kleur vind. Prima voor de herfst maar voor mij misschien iets te donker.

Deze collectie bevat echt mooie producten dus een aanrader om toch even naar te kijken als je ze ziet liggen! De collectie is nog tot en met oktober te verkrijgen in het Kruidvat.

Hebben jullie al iets van deze collectie?

 

Liefs,

Mjay.

 

3 gedachtes over “New LE Check & Tweed – Catrice

  1. Pingback: Review – Nude Eyes Palette H&M | Mjay's beautycupboard

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

