My first time… SMASHBOX!

Ik mag dan wel een beautyblogger zijn sinds korte tijd, dat wil absoluut niet zeggen dat ik ervaring heb met alle merken. En net dat vind ik leuk! Het ontdekken van merken, het proberen van producten en dit met jullie delen! Daarom vandaag my first time… SMASHBOX!

F02

Ik zag dit prachtig palette bij The Company Store (Estée Lauder) liggen en ik vond het zo herfstig door de prachtige plump kleur waardoor ik het niet kon laten liggen. Het is het Smokebox II Photo Op Eye Shadow Palette. Er zitten gewoon enkele goede basiskleuren in die je dan weer niet in ieder palette zal zien. You know what I mean 😉
Het kartonnen doosje waar het palette in zit vind ik zowiezo al een pluspunt. Op een originele manier de namen van de kleuren op het doosje gedrukt (niet traditioneel aan de achterkant) en het ziet er strak maar toch fancy uit.
F01

En ook de binnenkant stelt niet teleur! Een volwaardige, toch wel grote spiegel en een strak, simpel design. Bovenop de oogschaduwen ligt een dun plastiekje waar de namen van de kleuren opgedrukt staan.
F03

Tevens zit er een 2-in-1 borsteltje bij. Meestal gebruik ik deze niet maar ik moet zeggen dat ze toch wel goed aanvoelden!

F04Zoals ik al zei, heel bruikbare kleuren die je niet in ieder palette terug vindt:

– Alabaster: een perfect mat basiskleurtje

– Thunder: sparkly grijs, ideaal voor een avondlook

– Blackout: een gitzwarte kleur

– Roast: een shimmery roest/bruine kleur

– Black currant: heerlijke plum kleur, hou ik echt van!

– Seafoam: shimmery shimmery? Ik kan er niet echt een kleur opplakken. Wit met grijze shimmer ofzo?

F05

Ik was razend benieuwd naar de swatches, kijk mee want beelden zeggen soms meer dan woorden!

F07

Kijk, hier word ik echt gelukkig van! Dit is zonder oogschaduwbasis in daglicht gefotografeerd. Ik moet zeggen dat Thunder veel donkerder overkomt dan in het palette zelf maar dit vind ik niet zo erg.

En als je niet zou weten wat je met de kleuren moet aanvangen, Smashbox heeft dit goed bekeken. Aan de achterkant staan namelijk 2 ooglooks met hun uitleg.

F10Maar persoonlijk vind ik beide looks niet zo.. geslaagd? Of ik heb te weinig durf? Thunder en Roast vind ik 2 te specifieke kleuren om zonder andere, zachter kleuren te mixen. De tweede look met Black Currant vind ik wat raar omdat ik gewend ben een lichte kleur in mijn ooghoeken te dragen en een donkere kleur aan de buitenkant. Wie weet probeer ik het toch een keertje. Maar voor nu hou ik de kleuren om met andere palettes te combineren. In dit filmpje vind ik de look overigens wel mooi!

De normale verkoopsprijs van dit prachtige palette is €37,50 en ik heb het bij The Company Store gekocht voor €22,50.

Mijn eerste ervaring met Smashbox is me dus zeker heel goed bevallen! Het is geen everyday palette maar ik denk dat ik toch vaak naar één van de kleurtjes zal grijpen om te verwerken in een look. Het fijne is ook dat Smashbox in de meeste parfumerieën te verkrijgen is.

Heb jij reeds ervaring met Smashbox? Even enthousiast als mij?

 

Liefs,

Mjay.

 

10 gedachtes over “My first time… SMASHBOX!

  1. Zelf heb ik ook (nog) geen ervaring met Smashbox. Ik vind persoonlijk de pigmentatie op basis van de swatches niet denderend. Misschien is het effect beter te zien als je er een look mee maakt.

  2. Daar word ik ook gelukkig van 😉 ‘k Heb ook nog niets van Smashbox geprobeerd, maar deze kleuren vind ik heel mooi! Vooral Black Currant valt hier fantastisch in de smaak.

  3. Pingback: EOTD – Dinner date with Smashbox & W7 | Mjay's beautycupboard

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

