Review – Soap & Glory!

Soap & Glory, ik had het merk al heel vaak voorbij zien komen op diverse beautyblogs en de verpakkingen spraken me keer op keer aan. Toen ik per toeval op hun schap botste bij de Boots in Londen was ik verkocht! Ik moest me inhouden om niet heel het rek leeg te plunderen. Uiteindelijk heb ik voor 2 producten gekozen waarvan ik op voorhand wist dat ik ze heel vaak zou gebruiken: Endless Glove en Heel Genius.F08

F04Heel Genius is een voetencrème (beter dan een pedicure volgens S&G ;-)). Endless Glove is dan weer een handcrème.

F02De achterkant van Endless Glove:

F07Het is een 2 in 1 product vermits het gaat om zowel een crème als een masker voor je handen. Zelf heb ik nog niet geprobeerd om katoenen handschoenen aan te doen terwijl ik slaap, zoals ze voorstellen op de verpakking. Ik heb het tot nu toe enkel geprobeerd als handcréme.

F09De uitleg van Heel Genius is echt hilarisch! Ik kan je zeggen, ik ben dé testpersoon om Heel Genius uit te testen vermits ik voldoe aan de beschrijving van ‘mean feet’ 😉 Ik ben er nog net niet bang van maar kan me voorstellen dat anderen dat wel zijn, haha. Ook hier raden ze weer aan om met katoenen sokken (in dit geval) te gaan slapen. Dit heb ik reeds getest! Op de voorkant van Heel Genius staan tevens de belangrijkste ingrediënten, opgesomd door Heel Genius:

– Allantoin = allantoïne: zou beschadigd weefsel tot het vormen van nieuw weefsel prikkelen en de celdeling stimuleren (bron: Wikipedia).

– Glycerin = glycerine/glycerol: komt bijna altijd voor in handcrème omdat het een vochtvasthoudend middel is.

– Macadamia Oil = macadamie olie: voelt aan als een ‘kussen’ op de huid en bevat zuurstof. Hierdoor wordt het vaak gebruikt in wat zwaardere crèmes en in zonnebrandbescherming (bron: Wikipedia).

– Menthol = munt: geen verdere verklaring nodig denk ik 😉

– Bilberry = blauwe bes

– Orange & Lemon Fruit Acid Smoothers: ennn hier zit ik een beetje vast. Google noch Wikipedia helpt me om hier een deftige verklaring te krijgen. Dus als iemand van jullie het weet, ik hoor het graag!F10

Heel Genius is een blauw/groenachtige substantie die redelijk dik uitsmeert: zie de foto hieronder. Je moet er echt over blijven smeren om de witte waas weg te krijgen. Van zodra deze weg is, is de crème echter nog niet ingetrokken. Ik snap dus heel goed waarom ze de katoenen sokken aanraden! Heel Genius ruikt trouwens echt naar munt in combinatie met wat fruit. Persoonlijk ben ik hier niet zo’n fan van maar ik ga niet de hele dag aan mijn voeten ruiken 😉 Het voelt ook een beetje verkoelend aan dankzij de munt die erin zit.

F11

Endless Glove is gewoon een handcrème en ziet er ook zo uit. Hij is doorzichtig (vandaar ook geen foto van de crème op mijn hand). Ook hier weer ben ik niet zo heel blij met de geur… In het begin ruikt het heel fruitig maar nadien wordt het zo een geurtje ‘dit is handcréme op basis van natuurlijke producten’. Niet zo mijn ding maar ik weet dat heel veel mensen dit een meerwaarde vinden!

F12

Ondanks de geur zijn dit echt 2 topproducten! Mijn handen worden héérlijk zacht van Endless Glove en de crème trekt snel in als je niet te veel gebruikt. Wil je je handen een echt maskertje cadeau doen, dan zou ik wat meer smeren en zeker die katoenen handschoenen eens aantrekken!

Ook Heel Genius doet beslist zijn werk. Ik heb echt het gevoel dat het mijn droge voeten heel goed hydrateert waardoor mijn voeten minder ruw aanvoelen. Ik kan er dus ook echt van genieten om ze in te smeren en vlak erna katoenen sokjes aan te doen om vervolgens zo te gaan slapen. Absoluut niet sexy maar geef toe, ruwe voeten zijn dat ook niet 😉

Soap& Glory is -voor zover ik weet- niet te verkrijgen in België of Nederland. Het zou wel te verkrijgen zijn in de Duitse Douglas en bij de Sephora. Of als je Londen passeert, bij de Boots!

Heb jij reeds producten van Soap&Glory geprobeerd?

 

Liefs,

Mjay.

11 gedachtes over “Review – Soap & Glory!

  1. Toen ik in juli in Londen was heb ik ook Soap & Glory producten gekocht: een handcrème en -desinfectans. Ik vind de verpakkingen en beschrijvingen altijd zo leuk.
    Ik denk trouwens dat ze met Orange & Lemon Fruit Acid Smoothers bedoelen Sinaasappel- en Citroen zuur gladmaker, waarschijnlijk chemische exfolianten. Maar pin me er niet op vast.

  2. Hmm, zou waarschijnlijk niets voor mij zijn. Ik krijg serieus hoofdpijn van felle geuren. De verpakking vind ik wel fantastisch! ‘k Hoop ook dat het ooit naar België komt!

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

