Personalitis #1

Tijd voor een persoonlijke update tussen al het swatchen, reviewen en schrijven door! Afgelopen zondag ben ik naar de opendeurdag van Wellness Academie geweest en wel met een heel specifieke reden, kijk maar mee!

Foto genomen van hun brochure.

Foto genomen van hun brochure.

In het voorjaar begon het serieus te kriebelen om een visagie opleiding te gaan volgen. Enerzijds omdat ik vind dat je jezelf in dit vak altijd kan bijscholen en anderzijds omdat het me heel erg interesseert. Toen begon dus de zoektocht naar een gepaste cursus. Het is helaas algemeen geweten dat cursussen visagie redelijk duur zijn vermits je vaak een koffer moet aankopen. Ik was dan ook heel blij toen ik de cursus van Wellness Academie had gevonden die dicht bij huis ligt én helemaal niet zo duur is.

 Het is namelijk zo dat al het cursusmateriaal daar ter plaatse ter beschikking ligt en je mag hier vrij gebruik van maken. Wel moet je enkele standaard producten meenemen zoals mascara en oogpotlood, omwille van de hygiëne.

Zondag tijdens de opendeurdag in Hasselt had ik dus de kans om met één van de twee docentes te praten. Hier heb ik meer informatie over de cursus gekregen en een beetje kunnen kennis maken met de lesinhoud. De cursus visagie bestaat uit een basis -en gevorderdengedeelte. Beide kan je zowel ’s avonds of in het weekend volgen (een hele dag van 10u tot 17u). Ik begin nu met de basis cursus die bestaat uit 3 zondagen. In december hoop ik dan te kunnen beginnen aan de cursus voor de gevorderden die 9 zondagen in beslag zal nemen.

De eerstvolgende beschikbare zondagcursus was helaas pas vanaf 09/11 dus ik zal nog even geduld moeten oefenen, can’t wait! Neem ook eens kijkje op de website van Wellness Academie! Zij hebben namelijk nog tal van andere cursussen, op verschillende locaties 🙂

Heb jij al ooit dergelijke cursus gevolgd? Of ze je er interesse in hebben?

Liefs,

Mjay.

6 gedachtes over “Personalitis #1

  1. Wat leuk dat je een cursus zal volgen! Ik ben ook op zoek naar één, maar ’t is moeilijk om een betaalbare cursus te volgen. ‘k Had één gevonden, maar nu is hij afgeschaft wegens te weinig inschrijvingen 😦

    • Ja ik vind het zo spannend! Ondanks het beautybloggen viel ik me toch een newbie als ik naar zo’n cursus ga, haha. Oh dat is echt spijtig! Maar ook misschien goed want het lijkt me raar dat een cursus visagie zo weinig inschrijvingen krijgt? Ligt 1 van de locaties van Wellness Academie misschien niet bij jou in de buurt? You never know!

      • Ze organiseren twee cursussen en één was ’s avonds en één was overdag. Omwille van mijn werk is het moeilijk ’s avonds les te volgen, maar ik ben wel vrij overdag. ‘k Begrijp dat er weinig mensen overdag vrij zijn, en daarom werd de cursus geannuleerd 😦 En helaas ook geen Wellness Academie in mijn buurt!

  2. Pingback: Perfecte lipstick combinatie – MAC & Estée Lauder | Mjay's beautycupboard

  3. Pingback: Quick Tip #3 – Isopropylalcohol (voor het reinigen van kwasten) | Mjay's beautycupboard

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

