Review – Max Factor CC Instant Complexion Enhancer

Na de Catrice BB Foundation (review hier) die niet op alle punten meeviel heb ik mijn zoektocht verder gezet naar een andere BB/CC-cream. En, gevonden! Het is er eentje van Max Factor en ik ben er razend enthousiast over!
H00036-fin

De belofte
H00050fin

Lekker kort, zonder poespas! Een hydraterende formule die je huid ook een stralende tint geeft. Dat klinkt niet te moeilijk om te bekomen, wel heel leuk en wat ik zoek. En er zit ook SPF 10 in. Dit is denk ik de laagste SPF die je hebben kan maar het is beter dan niets!

De feiten
Foto’s zeggen meer dan woorden dus bij deze links een voor, zonder enige make-up (behalve wenkbrauwen). Rechts een na met enkel de CC-cream (en wenkbrauwen).
finvoornazonderpoeder

Zoals je ziet, niet heel veel effect. Wel neemt het een beetje de roodheid weg. Maar de textuur voelde heel erg fijn, als een dagcréme. Dus ging ik toch voor een full look met matterende poeder (Studio Fix van MAC), wat blush (Gentle van MAC) en een klein beetje bronzer (NYC Bronzer). Check deze voor (links) en na (rechts):
voorennametpoederfin

Ik ben echt verbaasd! Zelfs bij mijn vaste foundation heb ik niet de indruk zo’n egaal effect te krijgen. Ook heb ik de indruk dat de CC-cream de hele dag blijft zitten zonder dik aan te voelen.

De conclusie
Foundation MOVE, WELCOME CC-cream ;-)!
H00051fin

Als je op zoek bent naar een super lichte ‘foundation’ zonder te veel poespas, dan is deze zeker zijn geld waard (€ 8 in het Kruidvat)!
Er zijn overigens 6 kleuren waarvan ik de 2de lichtst heb, Fair.

Liefs,

Mjay.

5 gedachtes over “Review – Max Factor CC Instant Complexion Enhancer

  1. Als ik jouw huid had, droeg ik helemaal niets. Je huid is zo goed als perfect! Het resultaat vind ik wel heel natuurlijk. En wat goed van Max Factor dat ze zoveel tinten aanbieden!

  2. Pingback: Quick Look # 1 – Festival Fever | Mjay's beautycupboard

  3. Pingback: Dagelijkse make-up routine + producten | Mjay's beautycupboard

  4. Pingback: Review – All Matt Plus Foundation – Catrice | Mjay's beautycupboard

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

