Quick Tip # 1 – Droge oogschaduw

Bij deze wil ik graag een vaste post introduceren; quick tips! Een post die met regelmaal zal verschijnen met daarin een snel maar handig (beauty) tipje. Ook typisch hieraan is dat de foto’s waarschijnlijk met mijn gsm gemaakt zullen worden.
De eerste tip is er eentje waar vriendlief het werk heeft gedaan, kijk mee!
IMG_0078voor2

Zelf heb ik het niet zo met de houdbaarheidsdatums van beautyproducten. Een blush weggooien na 6 maanden? Hell no! Oogschaduw weggooien na 1 jaar? Hell no! Er zijn uiteraard uitzonderingen, zoals foundation maar oogschaduw kan ik zelden wegdoen. En zo ook de Shimmer Cube Palettes van The Body Shop (http://www.thebodyshop.co.uk/make-up/eyes/shimmer-cube-palette.aspx). Ik heb er eentje die volgens mij al een jaar uit het assortiment is maar ik vind de kleuren zo leuk! Toen ik ze laatst wou gebruiken zag ik echter dat er een soort harde waas overheen was gekomen.
IMG_0077voor

Waarschijnlijk omdat ik er de laatste keer met een nat penseel ben ingegaan (niet doen dus!). Het gevolg was dat er nog amper pigmentatie van de cubes afkwam.

De oplossing?
Het bovenste laagje van de oogschaduw weghalen met een Stanley mesje! Dit gaat bovendien ook héél goed bij de cubes omdat ze afgevlakt zijn. Zelf ben ik niet zo’n held met mesjes maar gelukkig is vriendlief dat wel!
IMG_0080tijdens

Je vingers worden er een beetje vuil van en je kan er best keukenrol onder leggen maar het is zo gefixt! En dit is wat er van af kwam:
IMG_0081tijdens

Een serieus boeltje dus!

Het resultaat?
Terug gladde oogschaduw waar super veel pigmentatie van af komt, zoals het hoort! En een gelukkige beautyblogger πŸ˜‰
IMG_0082na

IMG_0084na

Tot zover de eerste makkelijke en snelle tip!
Laat me zeker weten wat jullie hiervan vinden en of je deze misschien al kende πŸ™‚

Liefs,

Mjay.

5 gedachtes over “Quick Tip # 1 – Droge oogschaduw

  1. Meer van die tips! Ik vind het een heel leuk concept.
    Ik heb een blush van NARS die ook versteend is (ook met een natte borstel erin geweest, dom dom dom). Zal mijn vader een stanley mes en mijn blush geven, en hopen op het beste πŸ˜€

    • Die komen er zeker aan! Als je zelf niet zo handig bent (zoals mij) is het zeker aan te raden het mesje en het product in kwestie aan een man met handen te geven πŸ˜› Succes!

  2. Pingback: Quick Look # 1 – Festival Fever | Mjay's beautycupboard

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

