Review – Catrice BB Allround Foundation

Het was warm, mijn foundation gleed van mijn huid af en ik had geen BB of CC-cream.
Optie? Kruidvat binnenstormen! Als ik iets in mijn hoofd heb, heb ik het niet in mijn … Je weet wel 😉
H00022-fon

Helaas heeft de stad waar ik in woon een miniscule Kruidvat met een miniscuul aanbod aan recente make-up. Denk aan: alle testers zijn weg, foundation van de donkerste kleur zit in het vakje van de lichtste kleur, de helft van de verpakkingen zijn open, … You get my point! Uiteindelijk viel mijn oog op een schapje ter hoogte van mijn knie: de bb-cream (foundation?) van Catrice. Prijs? Niet te vinden. Er lagen op het eerste zicht nog vier ongeopende tubes. Helaas allemaal in de donkerste kleur. Na lang zoeken dan toch nog een tube gevonden, helemaal achteraan, IN MIJN KLEUR! Of nee, de lichtste kleur dus ik maak er dan automatisch mijn kleur van. Dit is uiteraard niet altijd zo 🙂
H00020-fin

Bij het buiten gaan en afrekenen merkte ik echter dat dit één van de producten is die weggaat uit het Catrice-assortiment dus ik heb me nog even gehaast met de review. Fun fact: de prijs was daardoor maar € 3,00!
H00036-fin

Over naar de productreview dus. Ik ga de BB-cream even foundation noemen omdat Catrice dit ook doet. Hij komt in een tube van 30ml, zonder pompje of dergelijke en dit vind ik wel fijn werken.
H00029-fin

De belofte
H00023-fin
Een hele boterham dus!
Het zou de huid hydrateren maar tegelijk ongewenste glans weg werken. Ook heeft ie een corrigerende functie waarbij de zichtbaarheid van de poriën en pigmentvlekjes wordt verminderd. Heel fijn is dat ie spf 30 bevat waardoor je gelijk beschermt bent tegen de zonnestralen! Maar daar stopt het niet volgens Catrice want de foundation zou ook voor een gezonde glans zorgen.
Wat betreft punt 5, dit is voor mij gelijk aan punt 2 en punt 6 is voor mij gelijk aan punt 1. Dus ja, laten we het een 4-in-1 foundation noemen 😉

De feiten
In mijn ogen heeft Catrice (te) veel beloftes gemaakt betreffende deze foundation. Dit heeft bij mij tot gevolgd dat ik het product ook naar die beloftes ga reviewen. En ik moet zeggen dat niet alles wordt waargemaakt.
H00030-fin

Het is zeker en vast een ‘frisse’ foundation die niet zwaar aanvoelt maar het gevoel van hydratatie krijg ik niet echt.
Hieronder zie je de substantie van de foundation.
H00031-fin

Hij smeert heel goed uit en het is een fijne substantie, echt een BB-substantie eigenlijk!
H00032-fin

Eénmaal uitgesmeerd zie je dat hij inderdaad wel dekkend genoeg is pigmentvlekjes en dergelijke. Ik heb zelf geen vette huid dus ik kan niet echt zeggen of hij goed matteert.

voorna
Links niets op mijn gezicht, rechts primer, de betreffende foundation en daaroverheen blush en wat bronzer.

Hij komt dus heel goed tot zijn recht op mijn gezicht! Hij blend mooi met mijn eigen kleur zonder zwaar aan te voelen.

De conclusie
Voor drie euro ben ik toch blij met deze bb-cream, aka foundation! De beloftes worden niet allemaal waargemaakt maar dat verwachtte ik ook niet. Ik was vooral op zoek naar een lichte maar toch dekkende bb-cream mét spf.
Het enige minpuntje is de geur wanneer het echt warm is.. De foundation ruikt dan naar een combinatie van poeder en zonnebrand, daar ben ik niet zo’n fan van maar het kan goed zijn dat ik de enige ben die dit merkt 😉

Gaan jullie in de zomer op zoek naar lichte(re) foundations/bb of cc-creams?

Liefs,

Mjay.

Een gedachte over “Review – Catrice BB Allround Foundation

  1. Pingback: Review – Max Factor CC Instant Complexion Enhancer | Mjay's beautycupboard

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

