How To – Maak je voeten zomerklaar!

Mooi zonnig weer vraagt om… Mooie verzorgde voetjes zodat ze kunnen schitteren in je sandalen!

Wat hebben we nodig?
Een voetbadje met heerlijk warm (of koud voor de liefhebbers) water.
D0003

Verder: douchegel voor in je badje (of een heerlijke bruisbal!), watjes en nagellak remover, een mooi nagellakje, een voetvijl, een handdoekje, scrub en een maskertje.
Optioneel: nagelschaartje en een vijltje om je nagels te verzorgen, dit skip ik echter vermits ik om de 6 weken naar een pedicure ga. Body butter of iets dergelijke kan ook om je voeten heerlijk zacht te maken maar ik gebruik een maskertje van Montagne Jeunesse.

D0002

Wat gaan we doen?
Je nagellak verwijderen die nog van vorige winter dateert! Haha nee, grapje. Als die eraf is laten we de bruisbal, douchegel, zeep, … héérlijk schuimen in het voetbadje.
D0005

Voeten er in en heerlijk relaxen maar! Neem er een boek bij, doe je ogen dicht, eet wat lekker fruit, … Waar je zin in hebt!
D0007

Een scrubje kan uiteraard ook niet ontbreken! Ik gebruik de Wai Wang van Rituals.
D0010

Spoel dit terug even af in je badje en haal vervolgens je handdoekje boven zodat je je voeten kan afdeppen wanneer je ze uit het badje hebt gehaald. Vervolgens gaan we aan de slag met de vijl! In mijn geval is dit serieus veel werk (vandaar ook de 6-wekelijkse pedicure).
D0011

Ik had onlangs 6 Montagne Jeunesse maskertjes gekocht en de Foot Cooler was daar eentje van. Beetje een apart product, kijk zelf maar:
D0013
D0012

Het komt er uit als een crème waarbij de munt niet zo overheersend is in vergelijking met andere foot coolers. Maar wat er gebeurt bij het smeren op je voeten is werkelijk bizar! Het wordt één of ander gek poedertje, zoals talkpoeder. Maar toch maakt het je voeten héérlijk zacht, wat een voordeel is. Maar echt mijn voeten verfrissen doet het niet en wat ik nadien met mijn witte voeten moet… Dat staat niet op de handleiding 😉
D0018
D0016
Kijk dan hoe gek! Of heb ik al die tijd iets gemist in mijn pampering stash?

En last but not least krijgen onze teennagels een mooi en fris kleurtje! Ik heb er eentje van OPI uitgekozen, van de Dutch Collection (Mini) in de kleur Red Light Ahead…Where?
D0020

Wat zouden we nu moeten hebben?
Een ontspannen geest van het relaxen en mooie summerproof voetjes met een fris kleurtje!
Have fun!

Liefs,

Mjay.

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

