New In / Review – Rituals Miracle Balm

Ik ben al enige tijd fan van de Wai Wang scrub van Rituals (http://eu.rituals.com/nl-be/scrub/wai-wang-8448.html#start=9). Verder heb ik echter nog nooit zelf iets gekocht van dit merk (omdat het ook gewoon een merk is dat je vaak cadeau krijgt van iemand).
Toen ik onlangs ontdekte dat de nieuwe Miracle Balm dezelfde geur heeft als de Wai Wang scrub, moest ik deze toch even halen! Het is zo een goddelijke, zomerse, frisse geur. Doet me echt denken aan vakantie!

Maar goed, over naar de handbalsem dus. Hij komt in een fancy roze vrouwelijke verpakking:
DPP_0002

DPP_0005

Ik was zo enthousiast door de geur dat ik niet echt naar de ingrediëntenlijst had gekeken en meteen overging tot het insmeren van mijn handen.
DPP_0006

Toen viel het me op dat de balsem echt als een ‘balsem’ aanvoelde. Het is meer een soort van ‘dikke pap’ en niet een crème (dat is wat ik meestal gewend ben).
DPP_0007

Het trekt dus ook helemaal niet snel in en ik had echt de indruk dat ik teveel had gebruikt. Hieronder een foto van de uitgesmeerde balsem.
DPP_0008

Een beetje ietwat teleurgesteld door deze dikke, niet snel intrekkende substantie -maar nog steeds enthousiast omwille van de geur-. Tot ik de ingrediëntenlijst bekeek… En jawel, wat staat er op nummer 1: Glycerine! Vanzelfsprekend natuurlijk dat de balsem zo dik aanvoelt, en waarom het ook een balsem is (en dus geen crème)! Uiteraard zorgt dit er wél voor dat mijn handen ultrazacht zijn als de balsem is ingetrokken. Wat mij betreft een echte aanrader in de winter!

Linkje naar het betreffende product van Rituals: http://eu.rituals.com/nl-be/balsem/miracle-balm-9104.html#start=4

Hebben jullie trouwens het geduld om te wachten tot handcrème/balsem intrekt? 😉

Liefs,

Mjay.

Reacties zijn altijd leuk en welkom!

