Quick Tip # 2 – Glitternagellak verwijderen

Menig wat nagellakliefhebbers kennen de haat/liefde-verhouding met glitternagellak of zelfs met rode nagellak in mijn geval. Heel fijn, zo’n mooie lakjes maar ze van je nagels afkrijgen is toch echt wel hels (denk aan glitter ALL OVER THE PLACE en stukken watjes ALL OVER THE PLACE). Juist ja, jullie snappen me dus kijk mee naar mijn Quick Tip om de glitter, roodheid en in dit geval zwartheid deftig van je nagels en vingers te krijgen!

F45def

De benodigdheden heb je zeker en vast in huis: nagellakremover, watjes en zilverpapier.

Neem een stuk van het zilverpapier en versnipper dit vervolgens in 10 horizontale strookjes (eentje voor elke vinger).

F46def

F47def

De voor: mooie zwarte nagellak die er af moet zonder onze volledige vingers ermee vol te hangen.

F48def

En nu de uitvoering. Breng nagellakremover op je watje aan (1 watje per vinger) en hou alvast een strookje zilverpapier klaar.
Wikkel het watje nu rond je nagel en duw het even aan.

F49def

Neem nu een strookje zilverpapier en wikkel dit rond het watje en je vinger. Van zodra het er helemaal is rond gewikkeld druk je het zilverpapier goed aan. Doet dit met al je vingers om vervolgens alien handen te krijgen.

F51def

Laat dit een half minuutje in trekken en trek dan het watje met het zilverpapier van je vinger af door middel van je hele, andere hand. Je moet deze dus echt rond het watje houden. Trek langzaam en oefen wat kracht uit zodat het watje al de nagellak kan meenemen.

Het resultaat zijn nagels die voor 2/3de volledig verwijderd zijn van de nagellak, zonder dat je hele vingers volhangen.

F53def

Om de laatste restjes te verwijderen neem je een nieuw watje. Hier doe je nagellakremover op om er vervolgens zachtjes in één keer mee over je nagel te gaan. De kleur gaat nu niet meer uitlopen en je zal zien dat de laatste restjes netjes verwijderd worden.

F54def

Poets en verzorg je nagels zoals gewoonlijk zodat ze klaar zijn voor een nieuw kleurtje nagellak!

Met dank aan mijn liefste schoonzus(je) om slachtoffer te zijn voor deze Quick Tip 🙂

Hebben jullie deze tip al geprobeerd? Zijn er nog andere manieren om moeilijke nagellakjes te verwijderen?

 
Liefs,

Mjay.

6 gedachtes over “Quick Tip # 2 – Glitternagellak verwijderen

  1. WOOW, dit is zo handig. Ik heb een supermooi lakje van O.P.I. die ik gewoon nooit draag omdat ‘ie onmogelijk te verwijderen is. Maar daar hoef ik me nu dus geen zorgen meer om te maken, thanks!

Reacties zijn altijd leuk en welkom!